Klara kritiserar; "Hööks kopierar faktiskt!!!!!!!!!"

Något som jag är så förbannat trött på rent ut sagt, det är att ALLA bloggar som inte har någon som helst fantasi skriver att Hööks kopierar så fort de inte kommer på något annat, i genomsnitt 1-2 gånger / vecka med andra ord. Jag är så trött på detta så jag kan explodera, helt seriöst. Många som tar upp kopior hävdar dessutom att Hööks kopierat något som inte ens är det minsta likt originalet, DET är ju extra störande.

Låt mig presentera Klaras lilla skola
;
1. Hööks tillverkar inte själva Hööks är som de flesta andra företag som inte har en helt missbildad ledare ett vinstdrivande företag. De håller inte på med någon välgörenhet, utan deras mål är att tjäna pengar. Därmed köper de in varor som de tror kommer att sälja, för vilket företag köper in fula saker som INGEN vill ha?!
2. Trender kommer och går Det vill säga; Det som ni tror är original är oftast inte det, utan det kan mycket väl ha funnits senast en liknande trend var inne. Dessutom är det ingen som skulle bry sig om JW kopierade KL till exempel, för de är ju de dyra fiiiiiina märkena, så de har såklart inte kopierat, de har hittat på själva.
3. Detta förekommer även hos människokläder Köper ni alla era kläder direkt från någon designer i Paris? Nä, jag tänkte väl det. Ni är helt vanliga Svensson som handlar på MQ, H&M, Lindex och så vidare. Tänker ni varje gång ni ser ett plagg på H&M "MEN DET HÄR ÄR JU EN KOPIA!!!!" Nej, det gör ni inte. För ni vet inte.

Kort sagt; Sluta spela så jävla fina hela tiden, gilla läget och köp de dyra "originalen" om det är så viktigt för er, men snälla, snälla, snäääälla skriv om något mer kreativt i era fantasilösa bloggar. Eller skriv ingenting förresten.


(Jag hatar såhär negativa inlägg, men nu är jag trött på medelsvenssons hästbloggs-gnäll.)



Kommentarer
Postat av: Mia

Hejja Klara!

Jag Älskar såhär negativa inlägg! och jag kan inte annat än att hålla med dig!

2011-07-19 @ 12:05:25
Postat av: Emma Elfstrand - hästblogg

håller med, sjukt irriterande! :P

2011-07-19 @ 16:20:24
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Elin

Så sant så :)

2011-07-19 @ 16:23:18
URL: http://prekness.blogg.ser
Postat av: Josefine m. ridtravaren bellie

SV: Alltså just Tekna är ganska så hård, och sådär. Men jag får jättebra stöd av den både i sits och för benen. Men jag har ridit i lädersadlar som är minst lika hårda, så jag tror inte det har med materialet att göra. Min hoppsadel är en DRÖM att rida i, galet mjuk och skön. Och samma comfort har jag hittat i en syntetsadel, en dressyr, som tyvärr inte passar hästen. Så leta efter en sadel som är skön och trevlig för hur just DEN är, inte för materialet för det kan variera enormt. :-)



Min knarrar väldigt mkt mot mina stövlar.. .-(

2011-07-19 @ 21:55:52
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: Elin

Jag klickade hem den från ebay.co.uk. Butiken hette worldequine2010, seriöst + snabb leverans :)

2011-07-19 @ 22:59:29
URL: http://livetsomelin.blogg.se/
Postat av: Malin - en liten fotoblogg

Kan inte göra annat än att hålla med!

2011-07-21 @ 15:02:45
URL: http://maalinsfooto.blogg.se/
Postat av: jennifer

håller verkligen med där!:)

2011-07-24 @ 21:45:21
URL: http://jenniferalindahl.blogg.se/
Postat av: Vilja - Sveriges största häst & kalvblogg

Håller med och brukar skriva detsamma i kommentarer till de som kritiserar för att man inte orkar med det eviga tjatet. Det är ju inte heller nått nytt att folk tycker så i sina bloggar. Det roliga är att det oftast är de som faktiskt inte har så super high-tech ekonomi o har råd att köpa det dyraste som kritiserar detta. Alltså de som också köper det, haha. Som Dessie för år sedan när hon förnekade att hon handlade på Gina Tricot x_x



Gör du bloglovinbyten ? :)

2011-07-27 @ 22:42:55
URL: http://kalvgalen.se
Postat av: Julia

Håller verkligen med! Kan man inte köpa en " kopia" på hööks till sin häst tycker jag inte man kan gå och köpa en kopia på h&m till sig själv heller!

2011-07-29 @ 12:54:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0