Sammanfattning

Ja, som vanligt när jag blivit oaktiv så gör jag sen sammanfattning istället för att skriva separata inlägg för varje dag. Det har bara blivit uteritter i veckan dock, men häng på!

Måndag 22/3-10 - Månslunda
Första passet efter att han stått ganska länge, men han var kanonfin! Jag var väldigt nöjd med honom faktiskt, superhärliga galoppfattningar i vänster, men ringrostiga i höger. Red med graman, eftersom att jag misstänkte att han skulle vara väldigt pigg.

Tisdag 23/3-10 - Torp/travbanan
Han var minst lika fin det här passet, tog det ganska lugnt på grusvägarna och sådär, och när jag kom till travbanan så tränade jag lite på längningar och minskningar av galoppen. Han svarade fint på det, och jag hade graman igen, i och med att han går så bra med det så är det skönt att ha det som hjälp nu i början bara.

Onsdag 24/3-10 - vila
Nico stod, hade tänkt rida, men Dianne fastnade i tråden och skar upp benet, så jag fick plåstra om henne istället.

Torsdag 25/3-10 - Runt om gården
Vi har tre olika grusvägar att rida på runt gården in i skogen, så jag red lite på dem alla tre. Han var ganska fin i början, men jag var stressad och då ska man ju egentligen inte rida eftersom att det smittar så. Han gjorde ett par riktiga karatekickar i galoppen, men jag håller kvar vid min positiva inställning, så jag tog det hela med en klackspark, det är ju inte hela världen att hästen går lite sämre en dag.

Igår fick han stå, jag var jättetrött efter praktiken och det regnade, så jag var inte så sugen faktiskt. Har inga direkta uterittsbilder, men ni kan få två gamla godingar!


Nico och jag 15/5-09.


Jag och min förra häst Novadime xx 16/8-07.
(Jag gillar att jag släpper helt och blundar, haha!)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0