Ridmodets fetaste snedsteg

Jag vill inte verka bitter, men mitt humör är som sagt ganska dåligt idag, så därför tänkte jag plocka (och hänga ut) några produkter jag verkligen inte tål. Riktiga modemissar alltså. Hur dessa idiotiska produkter kan ha blivit så populära, det går långt utöver mitt förstånd, men häng på, för här kommer missarna!

Vi börjar med Tretorn. När stövlarna kom, Advance och Comfort tänker jag på då, så kunde jag inte för mitt liv förstå varför någon skulle vilja stoppa fötterna i dem. Nu när åren har gått, har jag dock accepterat dem fullt ut, speciellt Advance i de neutrala färgerna brun och svart. Och vad händer då? Jo, Tretorn beslutar sig för att släppa den fulaste stöveln genom tiderna. Hur kan det vara möjligt?! Tretorn Falsterbo GTX heter modellen som släpps i Februari, och ungefär 5.000 kronor kommer man få betala för att gå runt och se ut som ett fån. Bra där, Tretorn!
Tretornfanatiker kommer nu att säga saker som "de är snyggare i verkligheten!", "de är så himla sköna!" och "det är den mest praktiska stöveln som finns!". Men vet ni? Det skiter jag i, de här stövlarna kommer aldrig att stå i min sadelkammare! Köp dem om ni vill, men jag vägrar!




Här näst kommer Charismatränsen. Kom igen. Färgade träns? Jag förstår verkligen inte poängen. Charismas modeller i sig är väl ganska snygga, men vad är grejen med rosa, blåa och gröna träns? Nä. Just modellen nedan heter Papaya och kostar runt 900kr, men har sett det billigare också. Tränset i sig är riktigt smart, med snabbhakar, snygga sömmar och så vidare. Men seriöst, det hjälper inte när det är rosa. Big no no!



Ja, och jag hoppas att ni förstod att jag inte skulle lämna den fruktansvärda Jofahjälmen åt slumpen?! Vad hände där egentligen? Vad tänkte de med? Det är funderingar jag har kring plastpottan. Ännu värre är den ju i sammetsformatet, där plasten är sammetsklädd. Helt galet! Visst, det kanske är en bra hjälm till nybörjare, den är ju smutstålig och sådär. Men allvarligt talat, den är den obekvämaste av alla hjälmar, den sitter inte bra och är bara ful, det måste vara bättre att köpa en billig sammetshjälm från Hööks i så fall. Om någon missat den gräsliga pottan, så kommer en bild här nedan. Men jag tror inte att den undgått någon faktiskt. Den kostar ungefär 400kr, men är nu på halva priset på Hööks. SKYNDA FYNDA! .....


(För övrigt är mountain horse nya KEP hjälm precis lika ful.)

Det var de, enligt mig, största modemissarna i ridsportens historia. Har ni tips på fler fula grejer, skicka en kommentar, med en länk till bilden på saken, prisuppgift och ert omdöme och prylen, så publicerar jag den här!
 


Kommentarer
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

haha nej tretorn är ingen höjdare xD

2010-01-20 @ 18:35:37
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Johanna

Haha ojoj jag håller med dej i ALLT du skrev! Det första med tretorn... hatade dem i början, men nu är de väl helt okej... Men så kommer dom med den här totalt GRÄSLIGA stöveln, och vill att man ska betala så mkt pengar för dem ? Haha ursh! xD



Sen det här med hjälmen... Jag hade en när jag började rida... Alltså när jag va 4 år gammal! Inte för att jag vill dömma folk eller så... Men om nån kommer med Jofahjälm idag så kan man ju inte låta bli att kolla snett (a)

2010-01-20 @ 19:01:49
URL: http://joohaannah.blogg.se/
Postat av: anna

hahaha seriöst, jag skrattade när jag såg nya stövlarna från tretorn! de är fruktansvärda :O det ser ut som att en alien har skickat ner dom ungefär...

men jofahjälmen kan jag inte riktigt hålla med dig om, det är snyggaste och bekvämaste hjälmen jag vet! eller kanske inte ;)

2010-01-20 @ 20:48:48
Postat av: mia

Att jag emma och hannah stog och asgarvade åt ditt utbrott mot alla grejer ^^ men vi håller helt och hållet med dig och hannah kommer att fixa en bild du kommer att gilla ^^

2010-01-20 @ 20:53:41
URL: http://mikri.blogg.se/
Postat av: AnKi

Tretornstövlarna slår nog alla fulhetsrekord

2010-01-20 @ 23:16:13
URL: http://petersborggedion.webs.com
Postat av: annie

tänker inte tvinga dig att köpa ngt ;)

2010-01-27 @ 20:22:55
URL: http://anniehoppryttarinna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0