Att bryta ihop och gå vidare

Hej på er! Det har gått ett och ett halvt år sedan jag bloggade här senast, mycket har hänt sedan dess, men mycket är sig också likt.
 
Som jag skrev senast så mådde jag då inte så bra, och det senaste året har varit en berg-och-dalbana som jag aldrig vill åka igen, men som jag heller aldrig kommer att ångra att jag klev på.
 
Nu bor jag, Nico och Tyson i Stockholm, men vi har också utökat vår familj med två underbara filurer till. Dels min sambo Jonas som jag träffade en tid efter flytten, men också vår lilla valp Pixie.
 
I Februari förra året flyttade jag alltså helt spontant till Stockholm, och här har jag blivit kvar sedan dess. Nico har haft olika medryttare som har varit guld värda under åkturen, men nu har jag bestämt mig för att ha honom helt själv igen. Det är lite läskigt eftersom att jag fortfarande inte är helt hundra, men det känns samtidigt helt rätt att få ha honom för mig själv igen. Jag känner också att jag tror att bloggen kan hjälpa mig att hålla ridningen strukturerad, för det vet jag att den har gjort förr.
 
Sedan ett halvår tillbaka står Nico i ett stall i Täby med ridbana, ridhus, miltals med anlagda ridvägar och 60 hästkompisar. Japp, ni läste rätt. Det står ungefär 60 hästar på anläggningen, och ändå känns den liten, mysig och familjär, helt underbart!
 
För övrigt spenderar jag större delen av mina dagar på mitt jobb som webb- och konsumentansvarig på ridsportsbutiken Strömsbergsgård. Här har jag jobbat i lite över ett år och jag trivs bra. Kan ni gissa om Nico har blivit aningens "brandad" av Horseware sedan jag började eller?!
 
Kort och gott, allt börjar falla på plats och vardagen fungerar väldigt bra igen. Jag är också mycket förvånad och glad över att se att många av er dagligen tittar in här, trots att det som sagt var över ett och ett halvt år sedan jag bloggade senast. Jag ska verkligen försöka komma igång igen, för ärligt talat, är det något jag kan och älskar så är det att skriva.
 
Ta hand om er och varandra, så lovar jag att vi hörs snart igen!
 
Farbror Tyson
 
 Lilla puppeluringen Pixie
 
 Och slutligen huvudpersonen; Horseware-modellen Nico!
 

Kommentarer
Postat av: Olivia

JAA börja blogga igen :D

sv. haha eller hur, så typiskt henne alltså.. Den meningen har hon dratt om väldigt många saker minst tusen gånger ;)

2014-07-12 @ 06:33:47
URL: http://oliiviiagustavsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0