Liten sammanfattning

Hej på er! Jag har haft lite fullt upp ett par dagar, så jag har inte riktigt hunnit med att uppdatera här. Det har minst sagt blivit sena kvällar i stallet helt enkelt, men jag ska dra dagarna lite snabbt för er.
 
Måndag: Vädret var så vansinnigt dåligt så Nico fick faktiskt vila, fick gjort lite annat jag var tvungen att göra istället.
Tisdag: Vädret var fortfarande skitdåligt, men vi trotsade det och red bort till travbanan och cantrade. Red två varv på rundbanan och två sträckor på rakbanan. Nico kändes pigg och glad, men som alltid på travbanan så blir han nästan lite väl het haha! Han skötte sig i alla fall jättebra, även om det kändes som att han ville hoppa ur sitt eget skinn.
Onsdag: Jag var på ridskolan och kikade när hoppgruppen red eftersom att det var ett par tjejer där som letade medryttarponny. De var jätteduktiga allihop, men den som var mest intresserad var tyvärr lite för liten för Nico, jättesynd verkligen! Det var dock en annan tjej där som hade satt upp lapp på anslagstavlan och hon red jättefint, pratade med henne och hon var eventuellt intresserad. Hon skulle prata lite med sina föräldrar och sen höra av sig, så vi får se. När jag kom hem så var klockan ganska mycket, så jag longerade bara Nico när jag kom hem. Blev över lite cavaletti och sådär, han skötte sig superbra.
 
Idag så kommer det en tjej och provrider Nico, så han lär väl få gå ett dressyrpass antar jag. Ska bli spännande och se, vore så skönt att ha en medryttare som kan hjälpa till ett par dagar i veckan!
 
Gammal bild på lilleman!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0