6/5-11 - Dressyr och longering

G r å l l a n
Red på volt med Grållan och hon var verkligen jättejobbig! Hon blev rädd för något inne i stallet, och när hon är stressad går det inte att lugna ner henne.. Nåja, fick loss henne ganska bra men hon var väldigt orolig i munnen. Något som var väldigt skoj var i alla fall att vi galopperade på volt för första gången! Hon höll sig relativt bra i tretakt och kändes faktiskt förvånansvärt lugn till skillnad från resten av passet! Det var i alla fall en trött liten Grå som gick ut i hagen sen!

N i c o
Eftersom att jag har haft jätteont i huvudet den senaste veckan helt utan någon förklaring så kände jag när jag ridit Grållan att jag inte skulle orka ta en konflikt med Nico om han satte igång, så jag longerade honom istället. Testade longeringssystemet på honom och det gick verkligen jättebra! Han behöver ju extremt mycket hjälp i galoppen, och han blir lite för tung för mig att hjälpa upp så mycket, men med selen gick han jättebra! Han kunde samla upp sig på ett helt annat sätt i galoppen än när jag rider, så det var väldigt positivt!!


Kommentarer
Postat av: Elin

Tack Klara! :D Ja det hoppas jag oxå! Izza kommer nog att bli kär i din pålle oxå, haha. Har du anmält dig till riks än?

2011-05-07 @ 20:34:46
URL: http://livetsomelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0