17/5-11 - Skogen/dressyr

G r å l l a n
Eftersom att min Gråa lilla loppa är hutlöst rädd för allt som finns i skogen så tänkte jag börja med att skritta fram i skogen varje ridpass nu, så kanske hon vänjer sig. Det var en stressad liten Grå som taktade fram över stock och sten, men när jag nästan hade skrittat klart så kändes hon betydligt lugnare. Vi travade lite också innan vi gick in i hagen och red lite dressyr.

Håkan var här innan jag red och provade ut en helt underbar sadel till oss! Hur skön som helst, en Arthur de Lux fick det bli, kanon! Jag har dock supersvårt för att rida in mig i nya sadlar, så i traven satt jag ganska löst, men i skritten gick det jättebra. Slutet av traven kändes också fin!


Ska dock ha en kil under den tills hon musklat sig, sen kommer det att bli super!

 

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Snygg sadel Klara :D

2011-05-18 @ 08:45:25
URL: http://livetsomelin.blogg.se/
Postat av: cecilia

den där sadeln ser inte ut att passa!

2011-05-18 @ 13:08:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0