16/5-11 - Klättring och intervaller

N i c o
Min käre lille Nico har tyvärr fallit offer för en stooor kalaskula på magen, och matte har dåligt samvete!! Det kommer att vara en himla massa konditionsträning nu tills han ser normal ut igen, och vi började med lite klättring i skritt. Vi gav oss ut i okänd terräng för att hitta en backe, vilket är lättare sagt än gjort när man bor som jag gör. Hursomhelst så hittade vi tillslut ett superbra berg, kanske inget jag skulle ge mig på med Grållan, men Nico med sitt varma hjärta tog sig an utmaningen med spetsade öron! När vi kom hem så red vi två galoppintervaller à 800m i en ganska frisk men inte överilad galopp. Nico kändes lagom trött efteråt, så det var perfekt!


Berget ser inte mycket ut för världen, men tro mig när jag säger att det var en utmaning att ta sig upp!
Ibland kändes det som att säkerhetshållarna som stiglädren sitter i skulle lösa ut, haha!

*
LÖNNFET häst, haha! <3

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Lisa

han är ju inte så fet tycker jag :P

2011-05-17 @ 18:16:18
URL: http://aaasil.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0