1/5-11 - Dressyr

G r å l l a n
Tro det eller ej, men min mamma red Grållan! Hon har aldrig ridit förut, eller hon har skrittat en gång på Morris med ledare, och ridit en kort stund på B-ponnyn Filur som jag hade när jag var yngre, men hon har aldrig ridit ett helt pass själv. Hon ville rida lite WE-inspirerat och lite akademiskt, för det är det som hon tycker är finast att se på. Först så var hon lite rädd och ville inte, men jag hjälpte henne inte av så det var ju bara att rida, och ganska snart så kunde hon rida själv. Grållan såg faktiskt väldigt fin och bekväm ut, det såg avslappnat och härligt ut alltihop! Även om mamma inte kan rida så är hon väldigt noggrann i sin ridning, hon slarvar inte med vare sig vägar eller ställning, så det var kanonbra! Tror faktiskt att hon kommer att rida fler gånger nu när det gick så bra!!







N i c o
När mamma hade ridit Grållan så red jag Nico, för det är högst olämpligt att sätta upp någon annan än mig själv eller Amanda på honom, haha! Han hade en riktigt dålig dag och bockade så mycket han orkade halva passet innan han kunde tänka sig att ägna lite koncentration åt mitt håll. Efter att jag ridit tränade jag lite trick med honom, och det gick jättebra i alla fall!

 

 


Kommentarer
Postat av: Frida

Mäkta imponerad av mor din! ^^ det är ju läskigt att rida.

2011-05-06 @ 18:56:09
Postat av: Olivia Gustavsson

vad kul att ha en mamma som vågar sitta på en häst ^^ vi får väl ta och få upp min mamma på prinsen också? ;) <3

2011-05-08 @ 12:52:40
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0