4/3-11 - Kort dressyrpass

G r å l l a n
Jag har ju inte ridit Grållan på ungefär tio veckor, då jag känt att jag inte riktigt haft tid. Dessutom har det nog varit väldigt nyttigt för henne att bara få vila och känna att allt är lugnt. Idag slog jag i alla fall till! Red inte länge och inget avancerat, men jag skrittade och travade lite. Vi introducerade även en bom för henne, vilket hon tyckte var lite märkligt första gången hon skulle över, men sedan var det inget. Hon skötte sig verkligen superfint! Jag är ju ute efter att hon ska hitta sin egen balans i traven, vilket jag gör genom att helt enkelt trava på långa tyglar tills hon söker sig framåt neråt till min hand. Hon fungerar klockrent på det sättet, så det kommer jag att fortsätta med! För övrigt klippte jag av hennes man också, hon blev jättesöt!













Kommentarer
Postat av: jossan

Gud hon är så jävla vacker denna häst! Jag skulle kunna sitta och glo på era bilder i en evighet.

2011-03-05 @ 14:57:13
URL: http://minfux.blogg.se/
Postat av: tjockisen i trelleborg

varför i guds namn har du 2 hästar eller tillåmed 3 om du inte har tid?! du ska bara ha och ha och ha heeela tiden!! skicka ner en till mig istället. jag kan behöva röra lite på mig och jag lovar att den kommer få det himla bra hos mig! massa motion och inte stå i 10 veckor!

2011-03-07 @ 08:15:07
Postat av: Anonym

det handlar om levande varelser, du borde skämmas in i helvete mycket. tänk om dina föräldrar skulle skita i dig när du var liten för att de inte hade tid? du är pinsam!

2011-03-13 @ 17:57:21
Postat av: malva :)

va fin Grållan är! :)

2011-03-14 @ 18:29:41
URL: http://ponnyygaalen.blogg.se/
Postat av: Karolina

Vad fin hon har blivit :) du har gjort ett superjobb med henne Klara! ni är jättefina tillsammans också //Karolina

2011-03-30 @ 18:28:45
URL: http://swisher.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0