Ridpassen sedan jag kom hem

N i c o
Jag var ju som sagt i Göteborg och hämtade Josefin i helgen, så i lördags tog Tanja och gick en lång härlig promenad med Nico och pysslade om honom. När jag och Jossan kom hem på söndagen så var Nicos sår mycket bättre, så vi red ut en sväng. Dessvärre var såret sämre igen igår, så jag fick rådet av veterinären att skritta honom uppsuttet en timma om dagen, plus att smörja såret med Socatil (penicillinsalva med sulfa) och ge honom något smärtstillande om jag hade hemma. Därmed skrittade Jossan ut honom en timma igår och jag gick med Nemo samtidigt.

G r å l l a n
Grå har inte gått i helgen, men igår så red Jossan henne på ridbanan. Hon såg fin ut och jag tror att Jossan var ganska så nöjd också. Grå var lite stressad med det gick i det stora hela bra, hon blir ju sån när hon har stått några dagar.

P r i n s e n
Jag har ju Olivias Prinsen här hemma, så i söndags så red Jossan ut på honom med mig och Nico, och igår så gick han dressyr på ridbanan. Han är fruktansvärt stel och behöver verkligen jobbas igenom, så det blir ett dressyrpass för honom idag också. Han kändes lite mer vaken för hjälperna efter gårdagens pass, så vi får se hur han är idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0