De senaste veckorna

Ja, ni har väl antagligen märkt att jag inte har varit allt för aktiv nu det senaste, men det beror helt enkelt på att jag gör praktik. Jag "jobbar" ungefär mellan 8.00 och 18.00, så jag har inte mycket tid över när jag kommer hem, eftersom att jag nu har tre hästar. Japp, ni läste rätt! De ökar i skrämmande fart, haha! Det senaste tillskottet är en ettårshingst vid namn Nemo, och han är en liten shettis. Har inte köpt honom än, men det blir troligen så. Tänkte att jag slänger in lite olika bilder, så får ni en liten inblick i vardagen här hemma!


Nemos mamma Molly och lillasyster Doris.


Dianne och Don är hemma från betäckning och om allt går som det ska så får Don ett småsyskon
efter Muscle Memory nästa vår! Vi ska på dräktighetsundersökning på måndag.


Årets ensilage är skördat och det hela är väldigt lyckat, massor av balar blev det!
Ungefär 300 tror vi, vi har inte räknat än. Mina pållar kan hålla sig feta i vinter också alltså, haha!


Vi firade Diannes hemkomst med att skritta ett varv barbacka i stora sommarhagen.


Jag har försökt att rida in en tjur, men ramlade av typ sju miljoner gånger. Mission failed.


Outfiten på underbara praktiken består av stålhätta, strumpor, shorts och bikini. Snygg bränna, verkligen!


En del av rakbanan och gården jag gör min praktik på.


Resten av rakbanan.


Grållan testar på repgrimma, konor och carrotstick med skräckblandad förtjusning. Det går dock framåt!


Nico och hans föl Nemo, haha! De blev bästisar direkt!


Jag, Johan och Nemo precis när Nemo kom ur lastbilen.


Vi börjar såhär, men det kommer nog mer i dagarna!!



Kommentarer
Postat av: Mia

gilla

2011-07-02 @ 12:08:06
Postat av: Emma

åh lilla plutten! hur går allt?

2011-07-03 @ 23:33:43
Postat av: PATRICIA - vinn en design

Hej nu har jag äntligen gått med på att lotta ut två designer!



Va med och tävla om en helt ny design där du får va med och bestämma allt. Reglerna är enkla, det kommer bli två vinnare och tävlingen avslutas den 1 augusti..



Det kan du ju inte bara missa! KRAM :D

2011-07-04 @ 16:46:53
URL: http://ponnynceline.blogg.se/
Postat av: Vilja - Sveriges största Häst&Kalv-blogg

Gud så söt lilla Nemo är!



Modigt att försöka rida in en tjur bara sådär :) Malin som jag delar min blogg med ska rida in "sin" kalv. Jag själv ska klickerträna min :)

2011-07-08 @ 22:06:45
URL: http://kalvgalen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0