Bra flyt så att säga

Ja, som ni märker uppdaterar jag dåligt, men ni har säkert märkt av det underbara vädret också!? Det har hänt en hel del sedan sist, både dåligt och bra, men nu är allt bra. Här ska ni får höra;

N i c o hade ju ett sår som jag har nämnt, och vi trodde att det skulle gå bort men icke, så distrikten har varit här och han har gått med bandage ett par dagar, men nu är det bättre och idag ska jag till och med rida på honom lite i skritt och trav! Igår var vi ute och gick i skogen, Nico gick lös och var superglad haha! Han älskar att få snoka omkring i skogen! När han tröttnar så säger han till, och lyssnar man inte så går han hem. Så blev det igår, han gick hem alltså. Vi andra fortsatte dock att plocka svamp.

Jag har dessutom beställt en ny dressyrsadel åt Nico, en Santa Cruz Arthur de luxe.


Såret före veterinären

 


Såret i förrgår. Tusen gånger bättre, tack och lov!



G r å l l a n har gått väldigt bra de senaste dagarna! Bland annat har vi ridit i skogen, ridit dressyr och hoppat. Hon har peppar peppar tagit båda galopperna väldigt bra, till och med på ridbanan för första gången igår!

 

 

 

 

 



P r i n s e n har vi fortsatt traggla med, han MÅSTE komma igenom och speciellt i vänster är han väldigt stel. Det är faktiskt mest Jossan som har ridit honom och jag har hållit lektion, det har fungerat superbra! Hon hoppade honom lite igår, och det såg fint ut, men som sagt så borde han inte hoppa över huvud taget innan han har kommit loss helt. Lite gymnastik är väl bra, men kontroll på marken går allt först! Ska sitta och klura lite på lite tips och råd åt Olivia, hon hämtar hem honom idag. Jag ska rida honom ikväll när hon kollar på, och då ska jag förklara lite hur jag tänker när jag rider honom.

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Bb

Såret ser ju ut som värsta flugpizzan.

Jossans hoppning ser proffsig ut! Måste vara svårt att hoppa över hinder med den magen som prinsen har krävs mer en avslappning där tror jag nog Klara.

2011-07-31 @ 09:50:32
Postat av: Anna Gylling

SV: Ja, jag tyckte den var stilren och bra. Men om du tycker att jag härmar för mycket får du säga till så ändrar jag det :)

2011-08-02 @ 16:50:33
URL: http://willbetheone.blogg.se/
Postat av: Kelly

Sv; Jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg vad jag har för storlek på min hjälm men jag har för mig att den är ganska normal eller mot det mindre hållet. Dock sätter den sig när mna använt den ett tag och blir lite större. Min var väldigt tajt när jag köpte den men nu är den lagom, dock VÄLDIGT varm nu på sommaren :)



/Kelly

2011-08-04 @ 21:27:39
URL: http://kellyshastliv.blogg.se/
Postat av: PONNYSKRUTTARNA - sandra

hej vilken fin blogg, gör du bloglovin byte? vill du så fall göra ett med oss? :D

2011-08-07 @ 20:06:08
URL: http://ponnyskruttarna.wordpress.com
Postat av: warnmark -foto & hälsa

Har inte varit inne här på ett tag men vad fin din lilla grå har blivit! =)

2011-09-02 @ 20:29:15
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0