17/7-11 - Dressyr

G r å l l a n
Jag var verkligen jättetaggad på att motionera alla tre hästar, men när jag ridit Grållan så kom regnet och jag bestämde mig för att avvakta, då ringde Amanda och jag åkte till henne. Det blev med andra ord inget för de andra två, men Grållan vägde upp för dem! Hon har ju liksom sina kompisar stått ganska mycket i veckan, men hon kändes jättefin! Jag red i stort sett hela passet på volt i båda varven, nöjde mig i skritt och trav då hon vilat. Hon kändes väldigt fin, testade ett nytt bett som jag tror att hon trivdes med. Jag rider ju i stort sett bara på tredelade tränsbett, jag har typ hundra varianter av dem, haha!

Vi ägnade oss åt sådant som jag inte riktigt haft tid för också, typ klippa manen, nacken, hovskägget och kronränderna. Vill egentligen klippa öronen också, men det vill INTE Grållan. Förstår inte vad de kan ha gjort med hennes öron, man får gärna ta i dem och så, men inte komma nära med saxen. Någon måste ha råkat klippa henne i huden eller något, men vi får träna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0