Frågor och svar; Sadel och stam


Hej Evelina! Håller med dig om att det är en toppenuppfinning, och sen att de kallas kameldrivarkuddar gör ju bara saken ännu bättre, haha! Den var faktiskt riktigt bekväm, men tyvärr var min sadelgjord för lång så jag måste skaffa en kortare. Hann att rida ett par varv innan mamma påpekade att det var en decimeter mellan magen och sadelgjorden, haha!

Intressant att du vet något om Nicos stam, eller du pratar om N-linjen i alla fall! Du får gärna förklara för mig vad det innebär om du ser det här! Hela hans stamtavla finns HÄR. På de namnen med en röd stjärna efter finns bild på hästarna! Tack för titten!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej igen! Bättre att få ett svar sent än aldrig?



Kort förklarat så döper man alltid (oskriven regel) avkommorna inom haflingeraveln efter faderns första bokstav, detta bara med hingstar! Stona brukar istället döpas efter modern men den "regeln" är inte lika hård :) Sen finns det givetvis undantag med hingstar också, vilket jag tycker är synd



Kollade din hästs stamtavla och jovisst är de släkt! http://sh.freefarm.se/sh/SokHast?a=visa_hast&id=279083 Där har du min häst. Som du kan se så har de båda Afghan (Liz) och säkert fler :)

2012-02-15 @ 20:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0