6/2-11 - Månslunda

Red ut på en ganska lång tur, passade på när jag hade Amanda att prata med i headsetet. Tycker inte ni också att man rider mycket bättre när man pratar i telefon eller lyssnar på musik?! Det känns som att man inte tänker så himla mycket då, utan bara gör det som känns naturligt. Jag tror att man ofta "överarbetar" ridningen lite.. Nico var i alla fall totalt galen, hoppade och bockade och for åt alla håll, haha! Sötnosen, han tycker det är så roligt att komma ut! Vi har ju inte kunnat rida ut på långturer på jättelänge, så det är klart att han tycker att det är skoj! Jag låter honom bralla och sträcka ut lite också, för han behöver det, annars blir han så himla bufflig och jobbig i hanteringen. Han behöver göra av med överskottet liksom!

Han skärpte sig i alla fall och var hur fin som helst i galoppen! Bytena var verkligen helt klockrena, speciellt från vänster till höger. Ibland får man sakta av ett steg när man ska byta till vänster, men oftast så förstod han bra. Jag har aldrig kunnat göra så många byten i rad på rakt spår på honom förut, men nu gick det jättebra! Vi byter ju såklart inte i varje, men typ vart fjärde. Jätteroligt att han har börjat förstå vad det går ut på nu!


Kommentarer
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

sv; finns det rullband till hästar:O

2011-02-08 @ 21:45:46
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: warnmark -häst&fotoblogg

Sv; Haha du är inte ensam kan jag säga :o

Har fått mejl, kommentarer och sms om den xD.

2011-02-09 @ 19:42:48
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: sara

sv: Taaack kul att bygga lite haha :D

2011-02-10 @ 22:37:28
URL: http://ussing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0