15/2-11 - Christoferträning

På träningen för Christofer så fortsatte vi med det vi påbörjade igår, det vill säga ställning, böjning, takt och tempo. Det gick mycket, mycket bättre än igår, och det var superroligt att rida honom idag! Vi jobbade mycket mer i traven idag, och jag fick visa problemen i galoppen för att Christofer skulle se hur vi ska fortsätta i skritten. Efter att bara ha ridit engelskt i alla år så har skritten bara varit ett nödvändigt ont för mig, men nu när vi börjat jobba med skritten på ett annat sätt så förstår man hur mycket man har underskattat skritten! Öppnorna och slutorna går väldigt bra nu, klockrent i skritt och ganska bra i traven också. När vi jobbat en stund med traven så sa Christofer att han trodde att det skulle vara jättelätt att lära honom piaff, vilket var skoj att höra! Jag fick väldigt mycket beröm för hur fin Nico är också, och det är ju alltid roligt! Det är jättemånga som säger att han är den absolut snyggaste haflingern de sett, och det värmer ju!
Imorgon så ska vi fortsätta jobba som idag, och framförallt gå vidare med skolorna i traven tror jag.

Kommentarer
Postat av: Elin

Så himla roligt att du och Nico är igång igen :) Hur ser planerna ut inför våren/sommaren?

2011-02-16 @ 14:12:14
URL: http://livetsomelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0