Klippa eller inte klippa, dagens dilemma..

Jag sitter här i valet och kvalet och funderar på om jag ska klippa Nico eller inte. Han blir redan svettig av pälsen när jag rider, men samtidigt rider jag inte så mycket, så jag funderar på om han ska få ha kvar den i alla fall? Han har aldrig haft tjock päls medan han varit hos mig, men han hade ju ganska mycket päls när jag köpte honom, och då får man tänka på att det ändå var i April. Tror faktiskt att jag kommer klippa honom, men jag är osäker på hur. Antingen kommer jag att helklippa honom, dvs klippa kroppen, benen och halva huvudet, men spara en fyrkant under sadeln, eller så kommer jag att spara benen och huvudet också, och bara klippa kroppen. Är inte så sugen på att täckesklippa honom, även om det kanske vore mer praktiskt, det är så himla fult bara.. Eller ja, vissa passar i det, på min förra var det inget problem, för han hade så tunn päls, men jag tror Nico skulle se fånig ut...


Nico på försäljningsstallet, med vinterpälsen kvar. (ca April -09) Foto: Stinelo Wiking, RC Horsevision

 


Nico hos mig i April -10. Här hade dock pälsen vuxit ut under magen, haha!

 

 


Min förra häst i Mars -08. Täckesklippt, och det passade han okej i. Men Nico skulle nog se dum ut va?

 

HJÄLP MIG! Vad tycker ni?!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: mia

täckes klipp honom om du inte tänker rida så mkt

2010-09-21 @ 17:21:55
Postat av: Sofia

det snyggaste på honom är nog att klippa hela kroppen och lämna ben samt huvud :)



Annars kan du ju spårklippa eller halvklippa om du inte rider så ofta :)

2010-09-21 @ 18:20:17
URL: http://absolutariel.blogg.se/
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

helklippning är ju snyggast, men det är ju inte bara det man ska tänka på heller :)

2010-09-21 @ 19:40:04
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: Tilda

Hejsan!



tycker du ska helklippa spara fyrkant under ryggen, behöver ju ej vara jätte stor.. Klipp benen och halva ansiktet... han kommer bli jätte snygg och sportig då!

2010-09-21 @ 21:13:28
Postat av: Erika

Helklippning, men spara ben och huvud.

Eller så klipper du, som dom klipper typ islandshästarna ?



Förstår du hur jag menar.

Min kompis klippte sitt halvblod så, och de blev faktiskt jätte snyggt.

klipper halsen bogen o lite under magen, låter kanske fult.

men blev snyggt, tror din kan passa i de.

2010-09-21 @ 22:24:04
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Elin

Täckesklippning är ju praktiskt, speciellt om man inte ska rida så mycket. Vi klipper alltid våra ponnyer så, ingen som har sett konstig ut i det hittills :)

2010-09-21 @ 22:55:31
Postat av: fannyisaksson'

Han såg ju urmysig ut oklippt ^^ hehe



Fin bloggen har blivit :) <3

2010-09-23 @ 13:46:17
URL: http://fannyisaksson.blogspot.com
Postat av: Elin

Klippte min haflinger igår. Blev en variant av halvklippning, blev ganska bra! Valde att inte klippa baken på henne eftersom hon inte blir svett där. Kika in på min blogg så får du se några bilder!



Länk till inlägget: http://livetsomelin.blogg.se/2010/september/rakdag-i-stallet.html

2010-09-26 @ 15:08:27
URL: http://livetsomelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0