Helgens ridning

18/9-10 - Dressyr/markarbete
Red till banan och tränade lite avståndsbedömning, eftersom att det ändå fanns några bommar framme. Blev inga kombinationer så, men jag tränade på att komma rätt på bommen, vilket jag har jättesvårt för, och Nico taxerar ju aldrig helt själv, så man måste hjälpa honom. Bra övning för oss alltså! Nico kändes fin, lite stel i början men jag fick loss honom ganska bra.


Nico i våras. Han var så fint musklad då, måste skärpa mig och rida mer! Sen lutar det åt att jag klipper honom
snart, men jag vet inte hur? Funderar på att helklippa i år också, det är väl det som det lutar åt nu, men jag står
i valet och kvalet över om jag ska klippa benen också? Någon som har erfarenheter av klippta ben?

19/9-10 - Dressyr+uteritt
Red till banan idag också, och red där i kanske 20 minuter innan jag och Johanna skulle rida ut. Vi brukar ta det ganska lugnt när vi är ute, eftersom att Myggan kan vara väldigt speciell ute i skogen, så jag kände att jag ville rida igenom Nico lite innan. Han var verkligen dunderpigg, och betedde sig riktigt unghingstigt, haha! Bockade och tjöt, men han var skitfin! Det var inga protestbockningar, utan glädjesprång, och något sånt skulle jag aldrig "straffa" honom för. Han jobbade riktigt bra i galoppen, vi kunde göra ganska centrerade volter, och det kändes bra helt enkelt. Han var eftergiven och fin redan från början, så det var roligt! Han skötte sig i skogen också, så idag var en bra dag!


Jag och Myggan förra sommaren/hösten.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0