Första kontakten med "Åsa" och mys med Nico.

Var trött när jag kom hem, så ridning blev det förstås inte, men däremot tog jag in Nico och bara stod och pysslade och mös med honom. Ryktade, masserade, kramade och bara tyckte mest om min lilla häst i hela världen. Fick ett infall och kände att jag vill ta in "Åsa", som jag nu kallar henne. Ingen aning om vad hon heter, men hon heter *någonting* Ås, så jag döpte om henne till Åsa sålänge. Fick tag i henne efter många om och men, hon är ju så fruktansvärt rädd. Hon hoppade och for åt alla håll, men väl inne i stallet var hon lugn. Dessutom fanns det en riktigt söt liten häst under alla tovor och all lera! Tog mig ungefär 20 minuter att reda ut manen, den var hemsk!


Du är värd att dö för <3


Älskade fina superdunderhästen!


Åsa innan jag ens funderat på att försöka ta in henne. Jag är dock glad att jag tog in henne, för hon visade sig vara finare i kroppen än vad hon verkar. Trodde att hon var helt omusklad, men så illa är det faktiskt inte när man känner sig för.


Ska nog bli häst av den här lilla rackaren också till sist! Verkar trevlig innerst inne!


Kommentarer
Postat av: Olivia

Så fin Nico är ! Men vem är " Åsa " eller varför har du henne `? :)

2010-09-16 @ 16:06:07
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: Bella-skötare på welshponnyn Amour

fina bilder på Nico! vem är Åsa?

2010-09-18 @ 11:33:52
URL: http://stoet.blogg.se/
Postat av: Elin

Hej! Jättekul att se att du också rider haflinger :) Jag har ett haflinger sto på 5 år, 152 cm som jag så småningom ska tävla i hoppning/dressyr. Nico är verkligen jättesnygg! Tävlar du honom som häst eller ponny?

2010-09-19 @ 19:21:45
URL: http://livetsomelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0