24/9-10 - Dressyr på stubben, Sarah och Nico

Supersnälla Sarah kom och red Nico igår också, vilket var super eftersom att jag fortfarande är sjuk. Nico var inte riktigt lika supersnäll, det kändes nästan som att han gick in ännu hårdare för att testa henne den här gången, men samtidigt så gick han bättre än dagen innan, så han börjar nog att acceptera henne ändå. Han är väldigt svår, vilket få tror på eftersom att han alltid är foglig när jag rider, får ofta kommentaren "du vill få honom att verka svår", men nej, så är det verkligen inte, utan han är en enmanshäst bara. Han är dessutom så mycket mer häst än vad han ser ut att vara, lägg då på att han är stenhård i skallen så blir det ganska komplicerat. Han är egentligen ingen svår häst att rida, men han är en svår häst att hitta knapparna på. När det väl är gjort så ger han sig dock med en gång, men det är ju inte så lätt när man är ny, och jag tycker i alla fall att Sarah kämpat kanonbra, det har varit guld värt! Sen rider alla olika, och hon rider andra hästar som jag inte förstår mig på alls jättebra, så är det ju bara!

När vi kom hem tränade vi lite mer på bugningen, och Nico gav mig den finaste födelsedagspresenten ever, han la ner hela skenbenet mot marken och väntade med att resa sig tills jag gjorde det. Jag blev verkligen jätteglad, för vi har tränat på det här så länge! Tar den bilden först bara för det, trots att den egentligen är sist, haha!






Först blev Nico arg...


... och sen blev han riktigt arg.






knäpphästen <3










Kommentarer
Postat av: Erika

Förstår hur du känner de, när de gäller dom där kommentarerna.



Har ju själv en unghäst på 2 år.

Har själv fått ta ut tränare för att får hjälp med hennes beteende.

Och får ofta höra, "jag är inte förvånad, ett ungsto vad räknar du med egentligen ? " .

Trött på såna kommentarer.



För jag har kämpat med henne i över 1 års tid, och jag är sten hård i mot henne.

Men hon tar ändå övertaget, och de är inget jag vill.

Och då valde jag o ta hjälp.



Men folk tror nog man bara vill ha uppmärksamhet, när man säger att man har en svår häst.

Men så är de inte i alla fall.

En del kanske är så.



Jag undviker ju att andra hanterar min häst, p.g.a av att hon är som hon är.

ingen får ju hantera henne när jag inte är med, med undantag för ut/insläpp för då måste de.

men då är hon snäll som ett lamm.

För då ska hon ut, o få frisk luft eller in o få mat.

Då sköter hon sig. :)

2010-09-25 @ 09:17:53
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: Bella-skötare på welshponnyn Amour

vad fin din header blev :D fina bilder på dig och Nico

2010-09-25 @ 11:06:13
URL: http://stoet.blogg.se/
Postat av: warnmark -hästblogg

Sv; Ja precis :)

2010-09-26 @ 22:52:16
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

haha eller hur, han tänker inte så långt alltid ;)

2010-09-27 @ 19:22:54
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: warnmark -hästblogg

Sv; Tack så jättemycket för tipsen Klara. Det är absolut något jag ska skriva om :D

2010-09-28 @ 16:52:36
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0