20/9-10 - Hovslagaren och skrittrunda

Alexei var som sagt här och skodde, och det blev kanon den här gången också. Han kom till Myra den här gången, för vi tog våra hästar samtidigt, så jag skrittade dit längst vägen, och tänkte rida lite dressyr innan Nico skulle skos. På vägen mötte jag dock Emma, som jobbar hos Johan och Roger, och hon letade efter en häst som kommit lös. På så vis blev det inget dressyrpass för mig, utan jag ringde runt lite och la ut krokar för att se om någon sett hästen. Vi hittade honom dock efter någon/några timmar, och allt var bra som tur var! Mamma fick åka och byta sadel åt mig, eftersom att himlen öppnade sig när Nico höll på att skos, så hon kom med hoppsadeln, andra stövlar och en regnjacka, så att jag kunde rida genom skogen hem. Skogen här hos oss är så tät så det nästan inte regnar igenom, så det var ju en stor fördel!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0