På väg ut, igen!

Har varit ute i stallet hela förmiddagen, sen var jag och pappa i stan en sväng för att köpa lite saker till Dianne. Hon skulle fått boots med sula men Håkan hade inte i rätt storlek, han skulle beställa på måndag. Jag köpte i alla fall Noviform och ögonskölj till hennes ögon, får väl ta ett problem i taget. Jag har gjort hovomslag med jodopax och silvertejp, så nu kan hon ju i alla fall gå. Vi var ute en sväng i morse, hon behöver ju röra sig så att hon inte svullnar så hemskt.

Tänkte att jag skulle rida min lille tokstolle också, men jag har fruktansvärd träningsverk sedan igår när jag red Dino, hahah! Trodde inte att det skulle vara så jobbigt att rida monte, men ack så fel jag hade! Roligt som attan var det i alla fall!


Kommentarer
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig! - vinn biljetter till gbg horse show

det låter ju skitbra :D var den dyr? hehe

2010-10-26 @ 13:16:42
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: warnmark -hästblogg -Just nu Bloppis!

Sv; Haha jag håller med. Tänkte skriva om dom i Augusti när jag hade sett dom för första gången men då fanns dom ju inte på hemsidan :O

2010-10-26 @ 14:23:08
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: mickan =)

Men jag vill fråga dig en sak! du verkar vara en duktig ryttare och jag har ett problem.

För 2 år sedan tror jag var jag ute och red på en islänning som jag ridit hela sommaren utan problem. Men i ena kurvan tvärvände han så hastigt att jag hamnade på snedden. Jag valde att släppa stigbyglarna så jag inte skulle ramla av ifall han stack. Reste mig upp (lite öm efter att ha ramlat på hård mark) och leder honom en bit för jag skulle möta mina föräldrar. Då sliter han sig och kutar hem istället (jag hade inte kommit långt, stallet låg bara 3 minuter bort)

efter det kan inte jag lita på honom, tänk om han tvärvänder igen, eller något annat! Jag är en sån person som är livrädd för att hästen ska stegra.

Sommarn innan han "slängde" av mig red jag barbacka i skogen i säkert en och en halvtimme 5-6 dagar i veckan utan problem. Men nu vågar jag inte lita på honom!

Varje vinter blir han vrålstark och väldigt egensinnig och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med honom? Han står på mitt landstället (inte min häst) så jag kan inte rida jätteofta.

Nu är han inte riden på länge så nu har han inte bra kondis, så nu kan jag rida honom lite. Men sen när han får upp kondisen. och nu är det snart vinter och han kommer bli galen igen :S

Snälla hjälp mig :S

Föresten, tack för en jättebra blogg :) Läser den seriöst varje dag!

2010-10-26 @ 15:46:30
URL: http://fudges.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0