För att förklara (för folk som har lägre IQ än genomsnittet)

Tänkte svara på lite puckade kommentarer som jag fått de senaste dagarna, för deras egen skull egentligen, de behöver få lite klarhet i hur saker och ting fungerar.

Hej Amelie! GAAAAAAAAAAAAAAAAAH jag blir bara så ARG! För du förstår INTE att jag har minst en nosgrimma av varje sort, så att jag kan variera, eftersom att det enligt ALLA hästtandläkare/folk som vet någonting om hästens mun är det bästa för hästen. På samma sätt som jag ytterst sällan rider med samma bett två dagar i rad, så vill jag inte rida med samma nosgrimma för länge. Nu kände jag för att pigga upp mig med lite shopping, och tänkte därför köpa ett nytt träns till min fina HÄST (inte ponny), och eftersom att jag redan har alla varianter så spelar det ju ingen större roll vilket jag köper, så jag ville ha ett fint. Jag kan unna mig det faktiskt. Du borde fanimej skämmas!

 

Hej Anonym tjej! Vad roligt att din mormor hade så kloka saker att säga! Synd att det inte var genetiskt bara, för det hade varit till din fördel. Och jättetrevligt att du hinner med vad du tar åt dig, superduper, det gör jag också. Jag hann inte rida, men jag hinner ta hand om min häst på bästa sätt varje dag, även om det inte alltid innebär ridning. Just dagen som du kommenterade blev det en halvtimmas trickträning och en kvarts massage, det var den tiden jag hade, sen var jag tvungen att åka in till klubben. Tycker du allvarligt talat att det är värt att sadla på för att rida i en kvart, eller vad det nu kan bli man hinner med? Det tyckte inte jag, synd va?

 

Hej Anonym tjej! Du kan ju börja med att läsa kommentaren över, den svarar på det mesta i din kommentar. Sen så undrar jag lite vad du har för liv som bara sitter och gnäller? Svara gärna! Och du som har tid (du verkar ha den i överflöd, eftersom att du har tid att sitta och skriva (ett försök till) elaka kommentarer hela dagarna, kanske kan komma och sadla på min häst så han är klar när jag kommer hem, så jag bara kan rida, sen kan du sadla av och fixa, då kommer jag hinna VARJE DAG tack vare dig. Det vore så otroligt godhjärtat av dig, du kunde till och med få en slant för det!

 

/trött tjej

 

 


Kommentarer
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

men klara sluta gnäll för fan! ;)

2010-10-03 @ 20:41:56
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: mia

så nu känner jag igen min klara ^^

2010-10-03 @ 21:06:22
URL: http://mikri.blogg.se/
Postat av: Annie

Jag kan delvis förstå Amelies frustration, dock har ju du rätt i att variation är bäst. Jag tycker dock inte om nosgrimmor som håller ihop hästens mun och hindrar hästen att öppna munnen för att slippa obehag, som den kan uppleva av bettet.

2010-10-03 @ 23:40:29
Postat av: Erika

Hade jag varit du hade jag inte ens godkänt dom där kommentarerna.



Folk som skriver anonymt är bara fega, man får väl för fan stå för sin åsikt.



Och jag är som dig, varierar nosgrimma.

Har inte varierat bett, men har o andra sidan en unghäst så tar de lite lugnt med de.



Sen är hon sån som gapar, o därför har hon nosgrimma som stänger munnen.

MEN den sitter inte stenhård, utan hon kan fortfarande öppna den lite.



Skit i dom där jävla kommentarerna ;) du känner dig och din häst bättre än någon annan.



Föresten har du en otroligt söt ponny.

2010-10-04 @ 12:01:57
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: trött tjej2

häj igen! Säger inte att du inte tar hand om kusen men va fasiken, man hinner rida även fast man pendlar till skara! viktigt att tilllägga är att man ska äta bra, sova ordentligt och dricka mkt vatten så orkar man det mesta! en varierad kost som man lärde sig på matlagningen i skolan är det bästa vettu. Kött fisk, potäääter smör bröd grönsaker! då håller du dig pigg och du behöver inte känna dig trött och hängig 24/7!! styrkekram

2010-10-04 @ 19:24:40
Postat av: Hannah

Haha, vad fan... drar din blogg till sig lustiga människor? :D Skön blogg f.ö. & din häst är galet snygg! Har själv en flinga e: Nachtmann. Men din är riktigt mustig haha! Eller vad man ska säga... vad har han för stam? =) Kanske står någonstans i blogen, men gudars, är för lat för att leta...

2010-10-04 @ 22:56:05
Postat av: Frida

Jag får minsann aldrig/sällan svar på mina kommentarer... :(

2010-10-08 @ 15:03:31
Postat av: Anna

Älskar människor som ska lägga sig i andras hästhållning. Speciellt när människan i fråga inte har någon som helst kunskap eller fakta bakom sina påståenden.

2010-10-13 @ 09:42:19
URL: http://willbetheone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0