6/10-10 - Galoppintervaller

Hade gott om tid igår, så jag red bort till travbanan och red intervaller. Red bara fyra intervaller, eftersom att han är i ganska dålig kondition just nu. Jag har ju den enorma förmånen att ha en travbana att rida på, där har jag både rundbana och rakbana, men igår var det ju rakbanan jag utnyttjade. Den är ungefär 500m, och jag rider den först i galopp, sen vänder vi och travar tillbaka, och det upprepade vi fyra gånger i stigande tempo. Började i arbetsgalopp och sista intervallen red jag på i lite högre tempo så han fick sträcka på sig. Nico tyckte i varje fall att det var roligt, och jag ska försöka intervallträna en gång i veckan i alla fall, och tanken är ju att jag ska öka distansen stegvis, så att han ska kunna gå cirka 6-7 intervaller istället, men det tar jag när han känns redo för det. Ska köpa en klocka också, eftersom att jag ändå måste lära mig att klocka så kan jag träna när jag rider intervallerna, så går det kanske lättare sen när jag ska köra!


Jag och Nico har övergått till naturfärgerna på utrustningen nu, det är ju trots allt höst!


En helt meningslös bild, men titta hur härligt det ser ut med höstsolen och den oändliga rakbanan!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Vill också ha en bana!

2010-10-06 @ 16:31:27
Postat av: Susanna

Ah vad härligt! Vill också kunna träna på rund- & rakbana, bara för att det är hur kul som helst <3

2010-10-06 @ 17:15:54
URL: http://anewhallelujah.webblogg.se/
Postat av: Olivia Gustavsson

lyckos dig :D

2010-10-06 @ 19:24:36
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/
Postat av: carro lans

minnen kommer tillbaka, har för mig att jag red sonnic eller gletta där en gång.

Det var när Liza hade Tibban uppstallad där borta :)

2010-10-07 @ 15:16:40
URL: http://lovelyfreak.blogg.se/
Postat av: Erika

Mysig väg :)

2010-10-07 @ 17:00:42
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0