4/10-10 - markarbete/dressyr

Tänkte rida bort till Johan och rida intervaller, men när sadeln och allt var på så var klockan lite för mycket, så jag kände att det nog skulle hinna bli mörkt, och då vill jag inte rida på vägen. Jag provade att rida på pelhambettet för första gången, mest för att jag trodde att jag skulle till travbanan, och Nico taggar lite för mycket då. När jag ändå hade den på så provade jag att ta något skutt, och vilken skillnad det blev! Fick några riktigt härliga språng där han verkligen hoppade upp sig, eftersom att jag fick ihop honom bättre i galoppen innan hindret. Kände verkligen att det var något som funkade för oss, även om jag strävar efter ett så milt bett som möjligt, så tror jag att det kan vara till god hjälp i hoppningen när han inte blivit hoppad på länge. Han verkade trivas på det också, så det var ju positivt. Bäst trivs han ju på stången, men det är inget jag rider runt med om han inte är med mig till hundra procent.

Jag klippte Nico efter att jag ridit också, eftersom att han blev så svettig. Jag vill ju att han ska kunna gå utan täcke fortfarande, eftersom att han bara gör sönder dem, och dessutom är det skönare för honom utan, så jag klippte bara halva halsen, bogen och bringan. Inte jättesnyggt, men praktiskt!

Nu är det jättetidigt på morgonen, och jag ska snart åka och hämta Johans hund, eftersom att hon ska med till skolan idag. Vi ska ju gå en hundkurs nästa år, och då ska jag ha med mig Lizzy, så jag vill kolla att det funkar bra med bussen och sådär, så hon får prova på lite.


Nico efter ridpasset. Svettig och väldigt intresserad av grannen.


Och en jäääätteskarp fin bild på klippningen. Han ville inte stå stilla,
varken när jag klippte eller tog kort, då blir det såhär haha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0