13/10-10 - dressyr

Igår när jag red hade jag med mig den härliga känslan sedan jag red U2, och jag tror att det var just det som behövdes! Jag var väldigt positiv från början, och därmed gick även Nico som en klocka hela passet, det var jätteroligt verkligen! Det har ju varit ganska jobbigt ett tag, men det kändes som att det släppte igår. Jag red kanske 45-60 minuter någonting, och Nico skötte sig hela tiden. Bytena gick inte så jättebra, när han blev trött så bytte han inte över helt utan tappade bakbenen lite, men jag är nöjd ändå, för han försökte verkligen. Det var en väldigt trött kille som fick vila en timma i boxen innan han fick gå ut igen, för att torka ordentligt.

När jag ridit började jag att flytta min 12 ton tunga hög med stenmjöl. Jag håller alltså på att flytta den med skottkärra, så jag har ju att göra en stund. Satsar på att flytta fyra kärror om dagen, mer än så orkar jag inte, det är jättetungt! Det kommer bli bra i höst i alla fall, för det kommer inte att vara så klenigt i grinden!


Bild från tidigare i somras, men Nico ser lite tråkig ut. Flugor i ögonen är inget kul säger han!


Kommentarer
Postat av: Erika

Roligt att de gick bra! :)

2010-10-14 @ 14:49:32
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0