Jag som ryttare

Tänkte att jag skulle skriva ett inlägg om hur jag är som ryttare, svagheter och styrkor i sits, känsla och så vidare. Skriver både om hoppningen och dressyren, för jag känner att jag har en hel del att gå igenom på båda sidorna!


H O P P N I N G
 
Styrkor:
- Stabila underskänklar
- Ganska bra balans
- Bra blick (nu äntligen!)

Svagheter:
- Osäker på hinder
- Ser inte avstånd så bra
- Glömmer vägar(!!)
- Ostabila armar


D R E S S Y R

Styrkor:
- Rak linje mellan armbåge till bettet
- Ganska uppmärksam och känslig
- Förstår vikten av att rida med sätet
- Bra minne för programmen

Svagheter:
- Har svårt att sitta djupt
- Tittar gärna ned för mycket
- Hamnar ibland i stolsits
- Svårt att slappna av

 
S U M M A
Jag har en god grundsits, men har lätt för att spänna mig, men jag är ändå ganska följsam i sitsen. Jag har jättelätt för att komma ihåg dressyrprogram, men får blackout när jag ska komma ihåg hoppbanor, antagligen för att jag är mycket osäkrare i hoppningen. Räknar mig själv som en dressyrryttare mest, har inte lika bra känsla för hoppningen som jag har för dressyren. Jag måste träna upp mag- och ryggmuskler, för att få mer stabilitet i min sits, och på så sätt kunna sitta djupare och mer avslappnat, för att på så sätt kunna fokusera mer på själva ridningen.
 


Kommentarer
Postat av: Elina Persson - Mitt liv som tävlingsryttare

SV: Tror tyvärr inte det, jag fotade mest vara tjejorna :)

2010-05-08 @ 20:20:19
URL: http://perssonelina.blogg.se/
Postat av: warnmark -häst&fotoblogg i ett!

Sv; Haha tack :)

2010-05-09 @ 10:48:17
URL: http://warnmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0