Aktuellt för Klara

Jag skriver mycket om vad som är aktuellt för Nico och mig som ekipage, men jag tänkte skriva lite om vad som händer för övrigt i hästlivet, för bara mig då. Jag har ju som sagt två hästar här hemma, Nico och Dianne. Som det ser ut nu så ska Dianne snart på betäckning, men hon kommer hem igen efter det hoppas jag. Det lite mer intressanta är väl att det förhoppningsvis ska komma en ny häst också. Jag vet inte så mycket om den, mer än att det är en norsk fjordhäst på åtta år. Tror att hon är 145cm i manken, och hon har gått som lägerhäst tidigare. Ska ha den över sommaren, på bete och lite tillridning. Ska bli jätteroligt, och jag hoppas att det kommer att vara lärorikt för både mig och hästen.

Sak nummer två som är på gång är att jag troligen ska rida ardennergaloppen på "På Landet festivalen" på Axevalla Travbana 4-6 Juni. Det är något som jag verkligen tycker ska bli hur roligt som helst, och jag hoppas verkligen att det blir av. I så fall ska jag rida en valack som heter Pilo, och han ägs av bonden som vi köper halm av. Det är dock Diannes ägare som har ridit in honom och så vidare, och skulle själv ha ridit i loppet egentligen, men han är inte så ridvan, så han frågade om jag ville. Och kom igen, det är väl ingen grej som man tackar nej till direkt?! Johan ska hämta hem Pilo till sin gård så snart som möjligt, och så ska jag komma dit och rida honom så ofta som möjligt fram till loppet.

Det var väl vad jag har på gång, utan Nico alltså.
Två saker jag verkligen ser fram emot, jätteskoj!


Slängde med den enda bilden jag hade på en ardenner, annars skulle
det bli för många bildlösa inlägg, haha. Detta är dock inte Pilo.
 


Kommentarer
Postat av: Ulle

Ardennerngaloppen är ju sååå kul att se på =) Ja,min lille Kung är så fin.. Hade jag haft mer tid hade jag inte sålt honom.. men så är det ibland. Kul att du gillade honom. Han var så himla go,med på allt,nyfiken och social. Ska bli kul att se vad det blir av honom. Spännande med ny häst. Har alltid tyckt om fjordingar =)

2010-05-04 @ 20:36:11
URL: http://livetitun.blogg.se/
Postat av: Tjejen bakom Hästlivet.blogspot.com

Besök min blogg där jag skriver om allt som har med hästar att göra.

2010-05-05 @ 09:04:43
URL: http://hastlivet.blogspot.com
Postat av: Mia

Jag hatar dig fortfarande!!

2010-05-05 @ 10:04:15
URL: http://mikri.blogg.se/
Postat av: mickan

Din häst är såå söt! Verkar så underbar att rida och pyssla med :D

2010-05-05 @ 16:31:26
URL: http://fudges.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0