6/5-10-dressyr

Nico blir stående väldigt mycket nu känns det som, det måste jag verkligen ändra på! Jag red i alla fall dressyr, och han kändes väldigt fin, med tanke på att han inte gått på ett tag. Han blir lite stressad i högergaloppen, men i slutet kunde jag länga ut formen på honom och stå upp i galoppen och bara låta honom rulla fram utan att han blev stressad. Jag tycker faktiskt att jag red väldigt bra igår också, vilket känns i kroppen idag, haha. Jag tror inte att problemet sitter i honom, utan i mig, jag måste rida mer plannerat. Har skaffat ett armbandsur så jag håller koll på tiden hela passet, annars blir de lätt för korta. Igår skrittade jag på lånna tyglar i 10 minuter, arbetade honom i skritten i 5 minuter, travarbete i 15 minuter, skrittarbete i 5 minuter, galopparbete i 5-10 minuter och sedan travade jag av honom i låg form i 5 minuter, och sist skrittade jag i kanske 5-10 minuter. Jag får mycket bättre kontroll när jag har koll på klockan! Ett tips alltså! :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0