Svar på frågestunden!

Hur ser nicos stamtavla ut har du några bilder på hans släktingar?
Nicos stamtavla går att se HÄR. Där finns även bilder om man klickar runt lite, de med röd stjärna har bild, men jag slänger ut några ändå! De två översta är hans morfar Star, och den understa är hans morfars far Stümer.




Om du fick välja vilken utrustning du vill till nico utan att betala vad
skulle du då plocka ihop?
Jisses, det var ju också en fråga, haha! Jag är väldigt nöjd med det jag har måste jag säga, men jag skriver ihop en lista i alla fall! (D) för dressyr, och (H) för hoppning!
Sadlar: Prestige Modena (D), Prestige Meredith D (H)
Träns: Kieffer Silverline (D), John Whitaker European Range pullar (H)
Schabrak: Schockemöle (D), John Whitaker (H)
Benskydd: Inga (D), Veredus Carbon Gel (H)
Hjälm: Charles Owen John Whitaker (D), GPA Speed Air (H)
Handskar: Roeckl Light&Grip (D) (H)
Stövlar: Cavallo Piaffe Plus (D), MH Supreme High Rider (H)

Det är väl de grejerna som är basic sådär, undrar ni över några andra grejor så hojta till! :)


Vilken är din favoritbild på nico?
Oj, jättesvårt! Men jag väljer nog den här, som jag har som bakgrundsbild på datorn och uppsatt i köket, haha!


Vilken är din favoritras och varför?
Jag är väldigt kluven angående min favoritras, har svårt att välja bara EN. Men jag gillar det engelska fullblodet för dess elegans och underbara temperament, jag gillar såklart haflingern för dess otroliga mångsidighet, jag menar min egen använder jag till hoppning, dressyr, uteritter, markträning, "brukskörning" (släpa saker osv), det går att köra honom med rockard, det går att hoppa i skogen, men jag kan ju bara tala utifrån Nico på mångsidigheten.

Det täcket som Nico har på bilden, på designen. Vart är det köpt?
Det är köpt på Hööks i Uddevalla, säljs nog inte längre, det har legat oöppnat i en kista i stallet i ett par år. Köpte det egentligen till min förra häst.

Första gången jag tittar in här så jag har inte så bra koll men tävlar du nånting med din ponny?
Hej och välkommen får man väl säga då! :) Tävlar inte direkt nej, har startat i en dressyrtävling och hoppas på att komma igång med honom under sommaren nu. Man kan lätt tro att han är ponny, men han är faktsikt 150cm, haha! ;D

Om ja, vad tävlar du och hur har det gått?
I dressyrtävlingen så fick vi 61,48% i LC:1, jag är nöjd, för han är aldrig startad innan det. :)

Kan du inte berätta lite vad du tycker om Uddetorp, läste att du gick där?
Visst kan jag det! Det är en trevlig skola med många roliga kurser att välja, och eftersom att den är väldigt liten så får man verkligen en individuell studieplan som man kan plocka ihop hur man vill. Lärarna är trevliga, maten är god, haha, vet inte vad jag ska säga riktigt? Sen är jag ganska skoltrött sedan innan, men jag tycker att det funkar mycket bättre på Uddetorp än det gjort på någon av mina tidigare skolor!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0