2/3-10-hoppträning

Hade helst velat ta alla uppdateringar i kronologisk ordning, men det blir lite hur som helst nu. I tisdags var jag och Nico på hoppträning, vi hoppade 5,5an, för vi var i lilla ridhuset, det är fortfarande snö på stora. Nico var helt knäpp, och jag menar det verkligen. Han var pigg som jag vet inte vad, stod mest och studsade på stället, och så fort man lättade lite i handen så drog han i väg i en härlig rad bocksprång. Det fina med honom är ändå att han hoppar i alla lägen, hur dåligt jag än lägger honom. Det som kanske såg ut som vägringar två gånger var ju inte att han inte ville hoppa, utan att alla andra hästar var på andra sidan ridhuset och han ville till dem, så då blev han för stark så jag inte orkade svänga runt honom riktigt. Jag är i alla fall nöjd med honom, han tyckte att det var skoj och hoppade helt okej, det är mer jag som är ringrostig, har ju inte hoppat honom sedan 1 November senast! i slutade på en meter i alla fall, och så mycket högre än så har vi ju aldrig direkt hoppat, så det var väl bra. Min sits är dock under all kritik, får inte upp rumpan ur sadeln, slänger fram överlivet och spänner mig, så han skjuter mig ur sadeln en bit, måste verkligen hårdträna!
 


Kommentarer
Postat av: Mia

vi får dra till ridhuset ngn dag :P

2010-03-04 @ 11:44:04
URL: http://mikri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0