"Under hjälmen" på Klara

Det här är egentligen inte ett inlägg som jag normalt sett skulle ha skrivit, om det inte var för att ni önskade det. Det här är min hästblogg, så den handlar såklart mest om Nico, men självklart kan jag berätta lite om mig själv om ni är nyfikna! Jag heter Klara och är född 24 September -92. Jag bor på en liten gård med mina föräldrar, vi har 6 ha betesmark och ett stall med tre boxar. Gården jag bor på är min mammas föräldrahem, och jag tror att jag är femte eller sjätte genarationen som bor här i vår släkt. Jag har te katter, Gustaf, Sally och Castor, samt en kanin, Nagini Jackpot. Som ni redan vet har jag ju även min häst Nico.

Jag går på Uddetorps Naturbruksgymnasium med inriktning på häst/trav, har just avslutat mitt första år där. Jag gick tidigare på DLGs medieprogram, men det passade mig inte riktigt. När jag inte rider så gillar jag att fotografera, och jag är dessutom ett riktigt IT-freak, så jag sitter gärna och knackar kod eller leker med saker i datorn som man kanske inte ska pilla på, haha. Jag är också lite intresserad av naglar, både skötsel, dekorering och skulpturering, men jag är inte på något sätt ett proffs, utan tycker bara att det är skoj att sitta och pilla med det.

När jag blir stor skulle jag gärna vilja bli djurskyddsinspektör, och jag är ganska engagerad och insatt i just djurskyddsfrågor. Jag är sedan snart tre år tillbaka vegetarian, och känner verkligen att jag har tagit ställning och gjort mitt val i den frågan, det är inget som jag tror att jag någonsin kommer att ändra på. Är en stor djurvän, och gillar i stort sett de flesta djuren, är dock livrädd för reptiler, men jag önskar dem verkligen inget illa för det, haha.

Jag är en väldigt impulsiv person, kan aldrig låta bli att prova saker. Det har bedfört att jag bland annat bränt mig på cigarettändaren i bilen, eftersom att jag inte kunde låta bli att känna om den verkligen är så varm som den verkar. Blir ofta nerfärgad för att jag inte kan låta bli att känna om färg har torkat, och så vidare. Jag är nog väldigt klåfingrig helt enkelt!


Jag vill gärna ha ordning omkring mig, men är en riktig slarvfia, och fick jag beksriva mig själv med en mening så skulle det nog bli "En slarvig pedant". Jag har det betydligt renare i stallet än vad jag har i mitt rum till exempel, det kallas prioritera, haha!

Vill ni veta mer om den slarviga, klåfingriga pendanten bakom Klaras Krabater, så gör som Mickan gjorde, fråga!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0