Sadeltips!

 

Jag har suttit och klickat runt lite, och fått syn på de här sadlarna. Ja, inget särskillt tänker ni. Men det är det, för de båda är i syntet. Jag är vegetarian, och är egentligen lite emot skinn, jag tar inte helt avstånd men jag vill använda syntet i största möjliga mån. Till Nico låter jag dock hans välmående gå före allt annat, det är svårt att hitta ett träns i syntet som är lika mjukt och smidigt till exempel. Jag har alltid sagt att den dag en syntetsadel är lika bra och lika snygg som en skinnsadel så ska jag byta till syntet, och de här två verkar riktigt lovande! Har hört mycket gott om den, men aldrig fått chans att klämma på den lite, så jag känner hur materialet känns, men de som provat den verkar uppleva att den är ganska lik läder ändå. Lättskött är den också, bara att torka av med vatten på en trasa. Skulle jag letat sadlar nu skulle de här två vara det enda självklara valet, då de båda är riktigt riktigt billiga och det verkar vara mycket sadel för pengarna!

 

 


Kommentarer
Postat av: warnmark -Hästblogg -Vinn din egen bild utskriven i A4 storlek

Jag kollade på hoppsadeln till Twiggy. Den är finare i verkligheten och verkar riktigt skön men tyvärr var den för svängd i ryggen för henne. Annars hade det varit perfekt med tanke på att den går att ändra bomvidd på. Dressyrsadeln hade jag gärna tagit, lite lik Prestiges i modellen (:

2010-07-31 @ 23:49:32
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: olivia

hade kanske köpt dom om jag hade pengar xD

2010-08-01 @ 14:17:14
Postat av: erika

Dom ser otroligt sköna ut. :)

2010-08-15 @ 20:42:34
URL: http://eriikapettersson.blogg.se/
Postat av: malin

jag hade en tekna dressyr sadel på min förra häst och gud så sköna de var! skönaste jag suttit i! hittade aldrig något att klaga på, lättskött och skön - perfekt! :D

2010-12-31 @ 00:50:08
URL: http://backluund.blog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0