Olivia och Prinsen

Idag var jag och hjälpte Olivia för tredje gången, och hon har verkligen gjort stora framsteg med Prinsen! Det känns att hon lyssnar på vad jag säger och tränar mycket på det när hon rider själv, för han lyssnar på henne på ett helt annat sätt nu, så det är ju väldigt skoj att kunna hjälpa. Tidigare i veckan berättade Olivia att Prinsen varit lite dum i hoppningen, så vi bestämde att det skulle bli en hopplektion idag, och det gick superfint. Hon fick först hoppa lite på en serie, och efter det fick hon öva på att hoppa på volt. Prinsen kan vara lite svår att svänga, och är ganska lat, så jag tror att det var övningar som passade honom, för i slutet tände han till lite i serien. Hoppningen på volten var mest för att öva på att få upp Olivias blick, och få henne att bestämma vad hon vill, och sedan genomföra det, och det gick kanon! Slänger med lite bilder på otroligt fina Prinsen, tror att det kan bli en supertrevlig häst av honom!

 

 


Kommentarer
Postat av: Olivia

Tack så jätte mycket för idag ! Hehe , han har bara lite tjock mage xD

Men den får vi ändra på :D med lite träning så ska det nog gå bra . xd

Skit fina bilder också ! får jag kopiera :)

2010-07-28 @ 15:07:02
Postat av: warnmark -Hästblogg -Vinn din egen bild utskriven i A4 storlek

Sv; Ja det är verkligen jättefint :)

Har funderat på att lägga ut lite bilder men vet inte riktigt om jag vill det när det inte är mitt stall och så (:

2010-07-28 @ 17:15:13
URL: http://warnmark.blogg.se/
Postat av: Annica

prinsen? vet du om han gått som ridskoleponny för många år sen i Levene??

2010-07-28 @ 23:43:32
Postat av: Olivia

Tror inte det :P köpte han av avesta ridskola

2010-07-30 @ 14:39:30
URL: http://oliiviiagustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0