Mina stövlar

Har ju ridit ett tag i stövlarna jag köpte när Skara hästsport hade rea, och nu tänkte jag göra en liten utvärdering, men jag kan lika gärna skriva om alla stövlarna, när jag ändå är igång!

Vi börjar med de som är längst till vänster, MH Mountain High Rider. De är de först inköpta av de här tre, hade några innan men de har jag skänt till mitt kusinbarn, så detta är väl de första stövlarna jag verkligen tyckte om. Köpte dem för ca 1.800kr på Granngården i Mars -08, och jag har varit väldigt nöjd med dem. De är jättebra allroundstövlar, stilrena men lite för vida för min smak, men de har varit sköna att ha när jag hade hästen inackorderad, för de är vattentäta som gummistövlar, och går faktiskt att spola av om de blir smutsiga. Hade ju ingen plats för att ha olika skor i sadelkammaren på andra stället, då var det skönt med stallsko, gummistövel, ridstövel och vinterstövel i ett, om man säger så!

 

De i mitten är ett par Brogini 3000, i John Whitakermodell. Kostar 4.395kr men jag kom över dem för 2.495kr, så jag är nöjd! Stenhårda i både skaft och fot, men ändå gudomligt sköna! De är mjuka precis i fotleden, så man får inget skav och har inte fått från första gången. Däremot fruktansvärda blåmärken i knävecken, för de är aningen långa för mig, men de kommer ju att sjunka ihop lite, är hur som helst supernöjd med dem, de är riktigt snygga! Använder dem som dressyrstövlar, eftersom att de är så stilrena och snygga, och ger väldigt bra stöd!

 

Sist, men absolut inte minst, mina MH Supreme High Rider. Köpta för 3.799kr på Skara Hästsport i November -09 Också mördarsnygga, och helt underbart härliga att rida i, men fruktansvärda att gå i. Här snackar vi skavsår på hälsenan alltså, aj aj aj! Har ridit lite dressyr i dem, men där ger dem inte något vidare stöd, men funkar däremot superbra i hoppningen! Har SCS3 Lite sula, som passar på stigbygeln, och därmed får man ännu bättre stöd. Har inte de sulorna på hoppsadeln just nu, men räfflorna ger även ett bra grepp mot Sprengers Bow Balance-plattor med knoppar på, så det är ändå kanonbra!

Så detta är mina tips på stövlar, absolut!

 

 


Kommentarer
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

ååh det hade ju vart jäkligt nice om vi kunde bada tillsammans :)

2010-07-17 @ 17:19:20
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: anna

sv: men precis! och så när dom var vuxna! eller visst var dom det?

2010-07-18 @ 20:54:03
URL: http://elmusrubertus.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag har ett par mountain horse stövlar, Richmond high rider som jag har haft i snart 5 år. det tog två år innan jag använde dom kontunerligt för jag fick sånt skav i hälvar och knäveck. verkar som det är typiskt för mountain horse:S sen 2 år tillbaks så åker även dragkedjan ner... Sjukt störande! men nu så är de så ingådda att jag kan gå med dom i stallet hela dagarna utan att få ngt skav. dock kommer jag aldrig mer köpa ett par mountain horse stövlar igen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0