Bruna stövlar till svart sadel?

Shoppingsugen som alltid satt jag och kikade runt på olika internetbutiker förut, och plötsligt slog det mig hur populärt det verkar ha blivit med bruna stövlar. Jag tycker verkligen att det är kanonsnyggt, jag älskar brunt läder, men har svart av den enkla anledningen att jag haft det från början, så när jag köpte min hoppsadel så blev den också svart, trots att jag hade hemma en brun också, för jag hade ju allt annat i svart. Dressyrsadeln köpte jag ju begagnad, så det var ju också ganska enkelt där. Just den modellen av stövlar som är på bilden, MH Supreme High Rider, finns ju faktiskt i brunt, om man går upp till Exlusive Line och tar den i krokodilskinnsimitation.

 

Personligen skulle jag inte klara av att rida i bruna stövlar och svart sadel, tvärt om känns okej, men inte så som på bilden. Tänkte att det kanske skulle kännas okej i dressyrsadeln som har bruna detaljer, men mja, jag är inte övertygad. Hoppsadeln har faktiskt också bruna detaljer, men inte lika synliga, men ändå känns det som att det blev snyggare i hoppsadeln? Skulle kunna tänka mig ett par Alex's Boots eller något, men inte helbruna!

 

Men nu var det inte det det handlade om, utan vad tycker ni?

 

 


Kommentarer
Postat av: Matilda

Det lättaste är nog att du hör med någon butik som säljer musto typ huntley.se eller skara hästsport. Kanske har de några hemmma, annars kan de beställa hem. :)

2010-07-19 @ 14:17:18
URL: http://showjumper.blogg.se/
Postat av: Mia

hahaha kul att jag tänkte: ojj coolt att det är ett sånt schabrak som jag har på bilden ^^

2010-07-19 @ 19:44:55
URL: http://mikri.blogg.se/
Postat av: Ulle

Tycker det var skitsnyggt på bilderna! =) Har lite bloppis på bloggen om du är intresserad!

2010-07-19 @ 19:48:07
URL: http://livetitun.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag måste erkänna att jag är ganska så petig när det gäller att blanda brunt och svart. Haha! Har en svart häst, och jag kunde bara inte köpa en brun sadel, så det blev ju såklart en svart, liksom allt annat. Men däremot så är jag riktigt sugen på ett par chaps/stövelskaft från Dyon som är marin/bruna. Skitsnygga verkligen. Skulle nog klara av att rida idom även i en svart sadel ;)

2010-07-20 @ 15:20:51
Postat av: sofie

det såg helt ok ut med det beige/bruna schabraket man tänkte inte på det lika mycket då :)

2010-07-22 @ 20:34:31
URL: http://sofieslilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0