30/6-10-lek och bus

Hade en lekdag med Nico, i ett tappert försök att fortsätta träna på tricken. Följa John går jättebra, Jojo funkar också ganska bra. Sidepass över bom går desto knaggligare, men inkallningen går faktiskt riktigt bra nu, både över och utan hinder. Yogan börjar kännas riktigt befäst nu, vilket är roligt! Mamma var med och testade lite också.


Yogan var lite konstig första gången under passet, så jag hjälper honom lite
och visar extra tydligt att han ska lyfta benet högre. Annars knackar jag
bara på insidan av skanken.


Direkt efter inkallning, hoppar åt de olika sidorna, vill få honom att vara
kvick med att följa med, vilket han faktiskt börjar förstå ganska väl.


Mamma ber Nico att stanna där han är...


... och komma till henne när hon lutar sig framåt.


Följa John. Nej, han är inte arg, han har öronen bakåt när han inte
riktigt förstår vad man menar. Här förstod han inte riktigt om han
skulle skritta eller trava, för mamma springer mycket långsammare
än hans normala trav, men i och med att hon springer inser han att
han också borde göra det, men gör det fundersamt.


Den här bilden ser mycket mer brutal ut än vad den är. När Nico står
mitt emot mig, använder jag spöt till att lägga på marken bredvid honom.
Här har jag lagt den på vänster sida om honom, och då vänder han och
galopperar åt höger.


En bättre yoga i slutet. Duktig!



Kommentarer
Postat av: Egomamma.se

Fin Nico är!



Sv: Jag menar nu inte att vara otrevlig, så jag ber om ursäkt i förväg för jag kommer att låta otrevlig, ok? Vad jag skriver på MIN blogg är MIN ensak, och jag skriver det JAG tycker, jag struntar fullständigt i vad DU tycker är rättvist eller inte rättvist vad gäller mitt uttalande om fotboll vs ridning. Man ska ta saker med en nypa salt på min blogg, och efter 27 år med hästar så törs jag säga att det ÄR mer jobb att tävla i vilken hästgren som helst jämfört med vad man lägger ner på att träna t ex fotboll. Och ja, jag vet EXAKT vad jag pratar om även i fotbollsvärlden, då jag levt flera år med en fotbollsgalning som tränat på elitnivå själv. JA det är hårt jobb även i fotbollen, men det kommer inte i NÄRHETEN av vad man får lägga ner på ett ryttarekipage, eftersom det då handlar dels om att tajma ryttarens fokus, fysik och mentala bit, DELS hästens fokus, lydnad, smidighet, fysik och mentalitet. Plus att det så klart ligger en del tur i det hela med. Icke att förglömma.

MÖJLIGEN kan jag gå med på att det är lika mycket en livsstil att vara fotbollsspelare på elitnivå som det är att vara ryttare (om man tillbringar sju dagar i veckan i stallet alltså, inte om man rider på ridskola en gång i veckan..).

Jag hoppas att du inser att jag inte tycker illa om din kommentar, jag ville bara svara på den och ge min syn på saken. Det är för övrigt trevligt att ha hittat hit, jag återkommer nog fler gånger :o)

Ha en bra kväll!

2010-07-03 @ 19:37:41
URL: http://egomamma.se
Postat av: Annie

sv: tack:) det är ett par roeckl solar, rekommenderas!! :)

2010-07-04 @ 15:07:19
URL: http://anniehoppryttarinna.blogg.se/
Postat av: Matilda

Fina bilder där =)

2010-07-09 @ 23:19:29
URL: http://vickysutbildning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0