2/7-10-westerninspirerad "busridning"

Efter en lång dag i värmen på High Chaparral så är man inte jättesugen på ett stenhårt dressyrpass, men väldigt sugen på att rida däremot! Köpte lite nya grejer på mässan, så jag ville såklart hem och prova dem lite snabbt. Bestämde mig för att jag skulle försöka rida lite "barrel racing", mest på skoj, och det gick väl... Sådär, haha. Men Nico kändes väldigt loj, så det blev inte så mycket av det. Jag var ju också trött såklart, så man får ta det för vad det är!

(vet att jag gör det förbjudna; rider med brunt träns och svart sadel. förlåt)


Rundar en tunna (misslyckas radikalt med nästa, schhh! Haha.)


Älskar att rida honom på stång, jag kommer åt honom och kan aktivera
bakbenen på ett helt annat sätt, utan att han krullar ihop sig. Han trivs bra
på den, helt enkelt.


Lååååångsaaaam trav, minskar både tempot och takten så mycket som
vi kan, det funkar bättre och bättre, men han trampar inte under sig helt
än, inte så mycket som man skulle önska.


Övar på tvära stopp från både trav och galopp. Han lyssnar faktiskt väldigt
bra, och nej, jag drar ine i stången för att få honom att stanna, som ni ser
är tygeln ganska hängande och stången inverkar inte alls, skänklarna pekar
neråt. (Tänkte att det var bäst innan kommentaren kom, haha.)


Ber Nico att sänka huvudet och hålla kvar det där i halten. Också något
som han blir bättre och bättre på, men han är fortfarande lite stressad
över momentet.

Tycker i alla fall att det gick helt okej, man får som sagt ta det för vad det är, och försöka hålla det roligt under tiden!

Kommentarer
Postat av: Mia

han är skitsnygg på galoppbilden <3

2010-07-05 @ 08:49:49
URL: http://mikri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0