26/7-10 - lek och lite ridning

Nico har fått stå ett tag, för han kändes så himla loj, och vi har ju som sagt inga bestämda mål, så jag tyckte att det kunde vara värt ett försök. Idag när jag tog in honom från hagen var han så himla förväntansfull, och det lös verkligen glädje om honom. Han skötte sig fint när jag gjorde i ordning honom, och jag tänkte att jag skulle testa på att rida med sticks, så jag hade med mig massor av olika saker till hagen, haha. Väl där var han så himla fin från marken, uppmärksam och jättetrevlig. Vi värmde upp med de fyra första lekarna (dvs the friendly game, the porcupine game, the driving hame och the yo-yo game) och Nico lyssnade jättebra, så då fortsatte vi med lite yoga. Yogan är verkligen befäst, så jag ska snart börja med bergsgeten har jag tänkt. Hur som helst så hoppade jag upp och skulle rida lite, och när jag tänkt rida löst rider jag alltid lite i repgrimma först, för att kolla så att han verkligen känns med. Idag kändes han dock så fin i repgrimman och var så fin från marken, så jag ville inte börja med något nytt, utan höll mig till det och visade att han kunde och att han var duktig, så att han tycker att det är roligt. Mamma kom ut en sväng och tog några kort också!


Yoga


Skrittar över vaxduk


Halt på vaxduken


Den här bilden är en sån som man kommer få 5000 stolsitskommentarer om, haha. Det är inte så illa som det ser ut dock, utan jag håller på att sakta av till skritt, vilket jag gör genom att trycka lite med fötterna mot hans bogar.


Fina Nico! <3


Gillar att jag har bättre hoppsits utan sadel, det känns ju stabilt, haha.


Om vi kom fel? Ah. Ganska, haha!


Toker har tröttnat, haha!

Vad tycker ni föresten om de stora bilderna? Är det roligt, eller är de bara jobbigt stora?


Kommentarer
Postat av: Annica

ME LIKE =)

2010-07-26 @ 19:26:05
Postat av: Sophie

Det är bara bra, då ser man ordentligt :D

2010-07-26 @ 19:32:01
Postat av: Sätilaryttaren Emma- Stolt varmblodsägare =)

härliga bilder =D



sv; tycker jag att du ska göra :)

2010-07-26 @ 20:05:19
URL: http://satilaryttaren.blogg.se/
Postat av: Ulle

Gud vad duktiga ni är!! =)

2010-07-26 @ 22:43:49
URL: http://livetitun.blogg.se/
Postat av: Sara

sv: tack =)

jag virkar allt själv

2010-07-27 @ 13:36:21
URL: http://carlssonpataket.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0