13/7-10 + 14/7-10 - Hanny

1 3 / 7 - 1 0   -   D r e s s y r
Jossan skulle rida själv för första gången, och mamma kom in till mig och sa att hon var lite ledsen där ute, så jag gick dit. Jossan sa att hon varit jättespringig och jobbig, så jag hjälpte henne lite och i slutet såg hon fin ut. Hanny hade ju vilat dagen innan, och då blir hon en raket alltså, helt seriöst. Vi avslutade med lite galopp på grusvägen, jag och Hanny tävlade. Jag vann första heatet, och Hanny andra, för då orkade jag inte springa mer, haha!

1 4 / 7 - 1 0   -   H o p p n i n g
Sista riddagen för Jossan innebar uppvisning för familjen med vad hon lärt sig. Så jag, min mamma, Jossans mamma och storebror+storebrors kompis bänkade oss på första parkettoch tittade när hon hoppade. Det gick jättebra, jag fotade och Jesper filmade, så det kommer att komma film senare. Hon hoppade bana på 70, men sista hindret la vi på 90. Hon red kanonfint och det gick verkligen jättebra, så det var ett härligt avslut! Efter att banan var klar så tog hon ett språng på 1 meter också, jättebra jobbat!






Första hindret i banan.


2 a


2 b


Och sista, det var fler, men de var bakifrån, så det är ju inte så skoj!


Hon rev sista i banan, så hon hoppade 90 en gång till.


Och sista språnget på 1 meter. Verkligen en enorm utveckling, förra sommaren vågade hon hoppa max 40, men då var det med gråten i halsen alltså. I år har hon hoppat 90 gång på gång och nu i slutet 1 meter, hon har verkligen blivit jätteduktig! Tack för den här sommaren Jossan! :D


Och en bonusbild på Jesper som också fick prova på att rida, mest för att han sa att det vore bra om det inte fanns någon bild på det, haha!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Åh vilka fina bilder :')

2010-07-16 @ 14:21:22
URL: http://matildaochcarina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0