Stöveltips!


Ett stövelmärke som jag varmt kan rekomendera är Mountain Horse! Jag själv äger de första och de sista på bilden, och jag är precis lika nöjd med båda två! För tillfället är de första hos skomakaren, då jag råkade sabba dragkedjan på den ena stöveln efter tre år av flitig användning, men de är absolut värda att laga, så de kommer nog hem i veckan igen!

De första stövlarna är alltså ett par Mountain High Rider II, en utav de första modellerna i den "familjen" tror jag. De har hållt väldigt bra, och de fixar att man går ut och hämtar hästen i leran, de står pall för det. De första åren, innan jag förstod hur man behandlar stövlar, så sköljde jag dem under kranen med diskborsten när jag ville göra rent dem, och de har hållt bra ändå. Nu det sista året har jag dock vårdat dem bättre, hahah! Jag köpte mina på Granngården för 1799:- vill jag minnas.

Stövlarna i mitten är Richmond High Rider, de första som kom ut med SCS3 sula om jag minns rätt. Det är alltså en sula i stöveln som passar tillhörande stigbygelplattor, väldigt praktiskt! Suktade länge efter dessa, men köpte dem aldrig. Mia har dem dock, och jag har aldrig hört henne gnälla. Jag vet hur hon misshandlar sina stövlar, och de ser fortfarande fina ut de också! Finns för 2799:- på Skara Hästsport bland annat.

Sist ut kommer mina nuvarande stövlar, Supreme High Rider. En utvecklad modell av Richmond skulle jag vilja säga, de har slimmats lite och gjort tunnare. SCS3 sulan har även utvecklats till SCS3 Lite istället för Grip, vilket också gjort stöveln nättare i modellen. Ett par sporrstöd har även tillkommit. Finns för 3799:- på Skara Hästsport, finns också en Limited Edition av dem som heter Supreme Exclusive Line, ser precis lika dana ut, fast de är i krokodilskinnsimitation. Personligen tycker jag att de är gräsligt fula, de finns i svart, brunt och vitt, enda pluset får väl vara just den vita stövlen då, den är skaplig och snygg för att den är lite speciell, men inget som hamnar på min önskelista. Priset är desto högre också, 5999:- får man hosta upp för att gå runt med krokodiltassar. Om jag tycker det är värt det? Nja, det kan diskuteras!
 


Kommentarer
Postat av: Catago - Hästbloggen för dig!

haha nej fy de stövlarna med krokodilskinnimitation är så grymt fula xD

2010-01-05 @ 13:32:34
URL: http://catago.blogg.se/
Postat av: johanna

visst är dom sista de mest underbara stövlar man kan ha på sig? :)

2010-03-14 @ 13:17:35
URL: http://johannabrogard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0