Stallet

Tänkte att stallet får hamna i kategorin "Om oss". Just nu ser det ut som ett bombnedslag, eftersom att jag inte har någon sadelkammare. Alla mina saker ligger alltså huller om buller i spolspilan och på andra sidan av Nicos box. Hoppas på att kunna bygga en sadelkammare i sommar, tänker för övrigt göra det själv, det kan inte vara så svårt. Hahah, nåja, nog om min höga tro på mina byggnadskunskaper, här kommer bilderna;


Utsidan. Ångrar faktiskt att vi inte tog några fönster på kortsidan,
men det får väl bli senare i så fall, hade inte en tanke på det när vi
byggde, jag var lite för stressad tror jag, haha.


Stallgången från porten sett. Spolspitan och Nicos box på höger sida,
Diannes box och en tom på vänster sida.


Spolspilan och Nicos box igen. Som ni ser har vi inte hunnit måla
klart alla stolpar, det blev för kallt. Där ser ni också min fina hög,
med ryktlåda, vantar, hjälmar, sporrar, västen och så vidare.
Detta är alltså direkt till höger innanför porten.


Går man stallgången ner till sista boxen och kikar åt vänster ser man
detta. Grovfodret och alla redskap, täcken, schabrak och benlindor.


Tittar man istället åt höger, bakom Nicos box alltså, så har jag mina
sadlar och min putshörna här. Stövlarna brukar stå bredvid sadel-
hängaren också, men de är inne nu.


Liten bonusbild uppifrån bara, man ser inte så mycket, jag tog
mest tillfället i akt att klättra lite, och låtsas att jag var tvungen.
Det ska läggas ett innertak senare, vi ville testa att ha utan,
men det blir för kallt.
 


Kommentarer
Postat av: Karoline

Det kommer att bli jätte snyggt sen när det är färdigt, redan idag är det väldigt fint stall. Vilken söt häst du har :)

2010-01-16 @ 13:35:28
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: Karoline

Jo precis, därför jag skrev det ;)

Spännande att följa stallet, du måste lägga upp bilder undertiden som ni bygger :)

2010-01-16 @ 14:30:55
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: Karoline

Underlaget i ridhuset är sand blandat med lite spån. Kanon underlag verkligen, inget snubbel/halka eller nått.

2010-01-16 @ 14:32:12
URL: http://karoline.eak.nu
Postat av: Mia

Oj har du städat???? ^^

2010-01-16 @ 14:36:56
URL: http://mikri.blogg.se/
Postat av: carro L

det blev snyggt stallet =D

2010-01-16 @ 17:38:46
Postat av: Johanna

Det ser verkligen jättemysigt ut klara-! :D så avundsjuk är jag på dej ^^ hah ;)

2010-01-16 @ 22:27:11
URL: http://joohaannah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0