Skapa en häst; tredje ridpasset

Idag red jag på Dianne för tredje gången, och det gick väl helt okej. Hon var lite tjaffsig i munnen, och jag blir ju så lätt grinig när något går emot mig, men hon mjukade upp sig och jag hann inte tappa humöret, så det måste väl ändå ses som en bra sak, haha. Red inte så länge, och slutade när hon kändes fin. Tror ändå att hon tycker att det är kul att komma ut och röra lite på sig, för hon brukar kännas ganska positiv. Har börjat leda henne i halsring också, och det funkar fint, hon känns lugnare med halsring än grimma, därmed inte sagt att hon stressar i grimma, tror inte att den hästen kan stressa upp sig? Haha, men hon känns i alla fall mer harmonisk, tror hon gillar när man litar på henne.














 


Kommentarer
Postat av: Mia

sv: hon är trevlig och söt i sättet ^^

2010-01-31 @ 22:36:55
URL: http://mikri.blogg.se/
Postat av: jennie

Hej:) Du ville ju ha rubrikförslag som du skrev i ett inlägg för några veckor sedan. Jag tänkte att du kanske kunde skriva om olika bett någon gång. Jag menar, att du skriver lite vad du tycker och hur dom fungerar och så. Det finns ju så jäkla många, men vad är det för skillnad på ett tvådelat, tredelat och ett helt bett, och skillnad mellan pessoa, hackamore och pelham (?) (säkert asdumma frågor, men jag är inte speciellt kunnig inom området, och det skulle vara roligt att förstå skillnaderna.)

2010-02-02 @ 19:57:06
URL: http://jlarssons.blogg.se/
Postat av: Anonym

Inte för att vara elak nu men när en häst räcker ut tungan när man rider så gillar den antagligen inte bettet. Det är inte bra att hästen gör så. Det kan vara tecken på smärta. =)

2010-04-10 @ 20:34:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0