Shoppingtips/önskelista



Det här är verkligen grejer som jag skulle vilja ha! Även om jag inte direkt tävlar, så tycker jag om att snygga till Nico även hemma, bara skämma bort honom lite ibland. Jag har plockat ut några önskeprylar, alla ifrån Xtreme Horse Makeover, och tänkte skriva lite om dem. Börjar som vanligt i vänsterhörnet där uppe.

Whitening Powder/Block 60:-
Ett kalkblock som dras över ställen där hästen har tecken, för att verkligen göra dem kritvita. Den finns också i brun och svart, och kan även användas på katter och hundar.

Quic Color 170:-
Ett färgschampoo som gör färgen intensivare och jämnare. Man ska låta den verka i 10 minuter innan man sköljer ur den, antar att det är motsvarande våra silver/färgschampoon. Skulle verkligen vilja testa, Nico har ju en ganska... blek färg, den är så beige. Skulle vara skoj att få den lite intensivare!

Silverado Face Glo 190:-
Det här är ju nästan ett måste att köpa! En kräm man smörjer där man vill "highlighta" hästen, till exempel runt mule och ögon. Den har också ett UV-skydd, till skillnad från vanlig olja som bara gör att solen bränner ännu mer, vilket inte är bra för oss med rosamulade pollar! Den finns i färgerna fux, svart och neutral.

ShowClean Mane & Tale Whitner 200:-
Ett "silverschampoo" för hästar med vita manar och svansar, eller helt enkelt skimmlar. Jag är verkligen sugen på den här också, eftersom att Nicos man och svans lätt får en guldaskig och tråkig färg. (just nu är den rosa, eftersom att han blödde från hasen, och jag inte kan tvätta svansen när det är så kallt.)

Mustang Finish Touch 200:-
En glitterspray som främst är avsedd för man och svans, men som också går att använda på hela kroppen. Tycker att det är kanonsnyggt med glitter i svansen till exempel, men det syns ju inte så mycket på Nico som har ljus svans. Det enda är ju att den glittrar lite i solen och ser fräsch ut.

Cowboy Magic Detangler 198:-
Att jag inte har den här, är endast för att jag inte hittat någon som salufört den i Sverige förän nu. Kommer att försöka hitta den på GHS, annars får jag väl skicka efter. Det är helt enkelt en glansspray i geleformat, helt otrolig om jag får säga det själv. Använde den mycket på Johans hästar inför auktionerna och sådär, och det finns inget snyggare än att smörja in hästar som har svarta ben, det gör så enormt stor skillnad och ser lyxigt ut! Har också en väldigt bra förmåga att reda ut tovor, verkligen ett tips från min sida!
 


Kommentarer
Postat av: Mia

Face glo <3<3

2010-01-30 @ 21:15:44
URL: http://mikri.blogg.se/
Postat av: Frida

Seriöst Klara, färga manen på en häst?!

Fårfängan har nått Örslösa...

2010-02-01 @ 22:44:13
Postat av: Frida

Seriöst Klara, färga manen på en häst?!

Fårfängan har nått Örslösa...

2010-02-01 @ 22:44:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0