Promenad och dagsplaner!

Imorse när jag släppte ut hästarna tog jag Nico och gick ut en sväng i skogen, kändes verkligen som att han behövde rensa huvudet lite. Han är en så avundssjuk liten häst! Jag har ju börjat hantera Dianne i halsring, vilket innebär att hon får lite extra beröm och så vidare när hon sköter sig, och det tycker Nico är helt onödigt. Därför gav jag honom en liten egoboost genom att låta de andra hästarna vänta i hagen, och ta med bara honom ut i skogen för att leka lite. Han gick och frustade hela vägen, haha! Han blir så mallig också! Aja, han är väldigt go i alla fall!

Senare kommer kanske Mia, i så fall tar vi nog en sväng runt Månslunda, ska bli trevligt om det blir av. Har också fått en riktig snilleblixt! Nicos svans är ju som sagt fortfarande blodig, men jag tänkte att om jag tar med mig varmvatten när jag går ut, och tvättar den, och sen fönar den med hårfönen, då borde den inte frysa? Haha, värt ett försök! Han är ju snäll med klippmaskinen, så jag tror inte att fönen skulle vara något problem den heller!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0