Morgonpass i hagen

Idag när jag skulle ta ut Nico, vilket jag alltid gör i halsring, kände jag att jag ville ge honom lite mer frihet, så jag satte på ett extra grimskaft, så att det kanske blev 5 meter, och jag insåg där och då att det var just det som behövdes. Han blev genast mer engagerad, och jag kunde inte låta bli att provträna lite i hagen med honom. Jag släppte honom lös i hagen med Dianne, men han gick ingenstans, utan behöll fokus på mig. Testade att flytta honom lite genom att snurra med grimskaftets ände, och tror ni att jag blev paff när han gick ifrån mig i sidepass eller?! Av ren nyfikenhet smackade jag lite när han var typ 5 meter ifrån mig, och tror ni inte att han börjar trava lugnt och samlat runt mig då? Den hästen slutar aldrig att förvåna mig! Lät honom bara trava något varv eller två innan jag kallade in honom och berömde, vilket var uppskattat, hah! Testade att rygga honom, och lyckades få honom att backa cirka 10 meter ifrån mig, löst. Det märks dock att han känner sig lite kränkt i ryggningen, han är nog lite osäker på om han verkligen får gå ifrån mig också, eftersom att jag varit rätt strikt med att han ska vara nära, vilket visat sig vara helt fel. Det gick dock bra att backa honom och kalla in honom, antar att det är det som är The JoJo-game enligt Parelli, men jag är inte så insatt. Blev i vilket fall väldigt stolt över min fina häst! <3
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0