Eskadron Flexisoft Prosafe

Jag vågar säga att jag är ganska säker på att det inte finns en enda hästmänniska som inte känner till Eskadrons benskydd. För de första har de ju sett likadana ut i en evighet, och de har alltid varit ganska bra i priset, ett lite bättre skydd till ett överkomligt pris helt enkelt. Jag personligen är ett stort fan av skydden, och har haft dem till båda mina hästar. Kvaliten är jättebra, min gamla sköthäst Wanda har haft sina i tio år, och de är mycket använda, men ser så gott som nya ut om man putsar dem lite. Även min pappa, som verkligen inte håller på med hästar, förespråkar glatt Eskadron. När jag skulle köpa nya skydd till Nico funderade jag på Veredus, men när vi kom till Skara Hästsport sa han till en tjej i personalen att vi minsann skulle ha ett par Eskadronskydd till en liten hästs framben, för vi har redan till en stor hästs framben. Haha, tyckte det var lite roligt, men jag är i alla fall glad att jag tog Eskadronskydden. Nu har det dock hänt något radikalt, Eskadron har släppt en ny, superfräsch modell!
 

Eskadron Flexisoft Prosafe heter den här godingen, och man får lägga ut ungefär 1.000kr för att få ett par. Kan inte hjälpa det, men jag är jätteförtjust i dem, och jag hade absolut köpt dem om det inte vore för att de bara tillverkas i storlek full. Blev ganska (läs väldigt) irriterad när jag upptäckte detta, och jag måste nog ge mitt första ris till Eskadron. Med tanke på hur länge Eskadron behåller sina modeller så kanske jag kommer köpa ett par i framtiden, om jag skaffar en mer långbent häst igen, men för stunden måste jag nog sätta de nya skydden på disslistan!
 


Kommentarer
Postat av: Elin

Fin blogg! :)

2010-01-21 @ 09:45:45
URL: http://elinpamlin.blogg.se/
Postat av: Mia

Don var ganska trevliga dom skydden :P

2010-01-21 @ 11:11:32
URL: http://mikri.blogg.se/
Postat av: Emma

SV: jaha, väldigt fin iaf. Ja jag har också en haflinger, favoritrasen :) hehe

Bevaka varandra på bloglovin?

2010-01-21 @ 14:01:24
URL: http://newtonochjag.blogg.se/
Postat av: Hoppbloggen

Nya modellen var faktiskt rätt snygga! Riktigt fin header!

2010-01-22 @ 02:43:22
URL: http://hoppbloggen.blogg.se/
Postat av: någonsomundrar

hejsan jag undrar hur stor nico är och om han är helt haflinger,och hur gammmal och vart ifråghar ni köpt honom :D

2010-01-22 @ 06:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0