3/1-10-uteritt med Josse och Wanda

Idag blev det ännu en uteritt tillsammans med Wanda, men idag var det hennes ägare som red henne. Var väldigt trevligt, för det var så längesen vi var ute tillsammans, och förut träffade jag ju henne nästan varje dag, eftersom att jag hyrde in Novadime i hennes stall. Turen gick bra, trots att vi blev jagade av en traktor med snöslunga. Det var på hemvägen som det blev lite mer kritiskt. Nico har lite svårt för att skiljas från den man rider med, så när vi kommit en bit skulle han såklart börja hingsta upp sig och resa sig, men han är ju inte broddad i bak, så han halkade omkull. Tjobang sa det bara så tippade han framlänges, men det gick bra. Jag satt kvar och han kom upp på benen så att jag kunde hoppa av och leda honom en bit. Skulle vilja ge en stoooor ros till bilen som lugnt stannade och väntade istället för att stressa som bilförare brukar göra, helt rätt agerat!

Imorgon ska jag klippa Nico för sista gången för den här sässongen,
och så ska jag rycka ur hans man lite till.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0