25/1-10-galoppintervaller

Idag tog jag mig hem lite tidigare, mamma var snäll och hämtade mig i stan, så jag skulle hinna rida. En stor bamsekram och massa tack till fina, underbara, bästa Mia som mockat, fodrat och sopat hela stallet när jag kom hem, det underlättade massor! <3 Red i varje fall lite galoppintervaller i backarna i skogen, och Nico var väldigt taggad på det hela. Värmde upp med skritt och lite skänkelvikningar, red sedan några minuter i trav, sen gjorde red vi några intervaller i trav och galopp, sen avslutade jag med lite skänkelvikningar och lite tagen bakdel i skritt. Övade också på galoppombyten i skogen, vägen är så krokig att man inte kan ta svängarna i fel galopp, så jag får ju lite hjälp av svängarna, då går det bättre, haha!

När jag tog in Nico för att rida fick jag först en liten chock, eftersom att han var blodig på benen och i svansen, för Chillen har ju broddar på i bak, vi lyckades inte få ur dem när vi försökte. När jag tvättat av benen på Nico såg jag dock att det inte var något allvarligt, det är varken varmt, svullet eller ömt, så jag låter det bara vara och håller lite uppsikt över det i ett par dagar. Det ser ju värre ut än det är, eftersom att blodet späds ut med snön i pälsen, då ser det ju jättemycket ut, men det är inte alls farligt.


Såret på höger fram, strax över karpalleden.


Såret på höger hasspets.


En till synes oberörd och glad Nico i skogen!
 


Kommentarer
Postat av: Hannah

ser ju jättehemskt ut.. dumma Chillen :(

2010-01-25 @ 21:30:25
URL: http://hannahnicklasson.blogg.se/
Postat av: Mia

Ingen fara :P det såg ju inte så farligt ut jag blev ju jätte nervös när du sa att han hade värsta jacket ^^

2010-01-26 @ 09:13:02
URL: http://mikri.blogg.se/
Postat av: Mia

Ingen fara :) Det såg ju inte så farligt ut! jag blev jättenervös när du sa att han hade fått ett jack i hasen! tror jag kommer ikväll iaf känns lite bättre nu :S

2010-01-26 @ 10:04:42
URL: http://mikri.blogg.se/
Postat av: Mia

att datorn cpade och inte visade att de första komentaren hade funkat ^^

2010-01-26 @ 10:05:30
URL: http://mikri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0